گزارش‌ جدید و جالب از معاملات مشکوک سهام : فهرست 15 شرکت امروز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی سال جاری که بورس به یکی از گزینه های اصلی سرمایه گذاری تبدیل شده و افراد تازه وارد قابل توجه در کنار فعالان حرفه ایی با تحرکات زیادی ، رکوردهای جدیدی را ثبت و مشاهده کرده اند ، اهمیت داده های آماری و اطلاعات متعدد بیش از گذشته مشهود شده است .

در این میان ، یکی از متغیرهای مهم روزانه ، مربوط به مجموع حجم و ارزش معاملات شرکت های بورسی و فرابورسی بوده که افت و خیز آن نشان از وضعیت رکود یا رونق بازار را دارد اما برخی داد و ستدها با تغییرات معناداری مواجه و گاه تعبیر و تفسیرهایی را به همراه دارند.

بر همین اساس، بورس پرس با همکاری شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا با هدف ارایه آمارهای تکمیلی و کاربردی و خدمات رسانی هرچه بهتر به فعالان و تحلیلگران بازارسرمایه، اقدام به تکمیل گزارش‌های روزانه در خصوص حجم مشکوک معاملات روزانه بورس کرده که از طریق محصول تحت وب شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا یعنی ره‌آورد 365 به نشانی rahavard365.com و با مراجعه به منوی گزارشات و سربرگ بولتن‌ها، قابل دسترسی است.

نکته مهم و تاکیدی ، گزارش جدید این است که فهرست روزانه 15 شرکت به هیچ وجه به معنای تصمیم گیری برای خرید یا فروش نبوده بلکه صرفا" اطلاعاتی جالب برای بررسی و زمینه ایی برای تحلیل است .  

در گزارش‌های جدید مربوط به حجم مشکوک ، علاوه بر نمایش حجم معاملات روزانه نماد، حجم معاملات روزانه نسبت به میانگین معاملات 30 روز اخیر و پراکندگی معاملات بین بیشترین و کمترین قیمت روز، اطلاعات دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که شامل نمایش قیمت پایانی معاملات ، تفکیک معاملات خرید و فروش ، تفکیک مشتریان حقیقی و حقوقی ، تعداد خریداران و فروشندگان حقیقی و حقوقی و همچنین حجم خریداران و فروشندگان حقیقی و حقوقی است.

از آنجایی که بررسی حجم مشکوک معاملات روزانه می‌تواند چشم انداز مناسبی در خصوص معاملات روزهای آتی و چگونگی خرید و فروش نماد شرکت‌های بورسی در اختیار سهامداران قرار دهد، تولیدکنندگان محصول ره‌آورد 365 با در نظر گرفتن این مهم و با تکمیل گزارش‌های معاملات روزانه با حجم مشکوک، سعی در رشد و تعالی دانش مالی مخاطبین کرده است.

معرفی 15 سهم امروز که دارای حجم مشکوک بودند

براساس این گزارش درحالی امروز شاخص با جهش 9010 تایی به 322 هزار و 59 واحدی رسید و حجم معاملات بورس و فرابورس از مرز دو هزار و 707 میلیارد تومان عبور کرد که در نخستین آمار مربوط به سهام دارای حجم مشکوک، شرکت بورسی پارس سویچ با افزایش 17 بربرای معاملات نسبت به 30 روز گذشته در صدر ایستاده  است.

شرکت های بیمه آرمان ، پتروشیمی کرمانشاه ، پالایشگاه بندرعباس، کی بی سی ، پتروشیمی خراسان، مهرام ، سهم تازه وارد جنرال مکانیک ، ایرانول، گل گهر، کارنجات داروپخش ، گلوكوزان‌، تاپیکو، نفت پارس و دارويي‌ رازك‌ نیز در فهرست امروز حجم های مشکوک جای گرفته اند.

انتهای پیام