دو پتروشیمی درباره تعیین قیمت جدید کود اوره توضیح دادند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی ابلاغ مصوبه 7 مهر هیئت وزیران و تعیین قیمت فروش 398 هزار و 125 ریالی کود اوره در کیسه‌­های 50 کیلویی درب کارخانه و تحویل به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، دو شرکت بورسی از 7 شرکت مشمول این موضوع ، اقدام به اعلام توضیحات یکسان کردند .

بنابر اعلام دو پتروشیمی شیراز و کرمانشاه ، نحوه اجرا و آثار مالی ناشی از این مصوبه پس از هماهنگی با وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت و همچنین سازمان برنامه و بودجه به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

براساس این گزارش، 7 شرکت و هلدینگ پتروشیمی اوره ساز حاضر در بازار سهام شامل پتروشیمی خراسان، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی کرمانشاه، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ غدیر و تاپیکو  از ماه ها قبل منتظر تصمیم نهایی دولت برای افزایش قیمت این محصول بودند.

بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه موظف است مابه‌­التفاوت حداقل قیمت کشف ­شده در بورس کالا در شش ماهه گذشته با قیمت فروش شرکت­های پتروشیمی به بخش کشاورزی را پس از حسابرسی یارانه‌­ای در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهادکشاورزی در اختیار شرکت‌­های مذکور قرار گیرد.

انتهای پیام