تصمیم قطعی ترامپ به خروج نظامی از سوریه / کمک ۵۰ میلیون دلاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس، ترامپ که با موجی از انتقادها درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه روبرو شده ، گفت: تنها کسی هستم که حق دارد درباره حضور نیروهای آمریکا در سوریه تصمیم بگیرد. نمی‌توانم به جنگ‌های بی‌پایان ادامه دهم.

وی افزود: باید قهرمانان و سربازان بزرگ را  به خانه بازگردانیم. زمانش فرارسیده است. به خاطر داشته باشید آنان برای سرزمین خود می‌جنگند و کمک نکردند برای سرزمین خود بجنگیم. بگذارید مرزها را داشته باشیم اما فکر نمی‌کنم سربازان آمریکا مجبور باشند ۱۵ سال آینده را در آن جا باشند تا از مرز ترکیه و سوریه حفاظت کنند. درحالی که نمی‌توانیم از مرزهای آمریکا حفاظت کنیم.

ترامپ خاورمیانه را منشاء اتفاقات ناامیدکننده توصیف کرد و ادامه داد: به رغم سال‌ها مشارکت نظامی و سرمایه‌گذاری مالی آمریکا در آن، بهبودی در وضعیت حاصل نشده بلکه با شرایط وخیم‌تری نیز روبه‌رو شده است. خاورمیانه کمتر امن و ثبات دارد و آنان می‌جنگند. این کاری است که می‌کنند.

در همین حال، ترامپ مجوز کمک اضطراری ۵۰ میلیون دلاری را به گروه‌های حقوق بشر سوریه و دیگر نهادهایی که به حفاظت از غیرنظامیان کمک می‌کنند، صادر کرد.

این مبلغ برای کمک به مدافعان حقوق بشر در سوریه، سازمان‌های جامعه مدنی و اقداماتی برای مصالحه که مستقیما از قربانیان اقلیت‌های قومی و دینی حمایت می‌کنند، اختصاص داده شده است.

انتهای پیام