توافق سازمان تعزیرات با چند خودروساز برای اجرای تعهدات / صدور ۱۰ هزار رأی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی اسفنانی گفت:‌ اواسط هفته گذشته سازمان تعزیرات با شرکت بهمن خودرو در مورد پرونده تخلفات خودرویی‌ این شرکت توافق کرد و مقرر شد در مورد ۱۰۰ پرونده خودرویی که باید به مردم واگذار می‌شد اقدامات لازم را انجام دهد . همچنین با رامک‌ خودرو، نگین‌ خودرو و سایپا دیزل هم توافقاتی شده و تعهدات سایپا و ایران خودرو نیز درحال انجام است.

وی افزود:‌ تفاوت قیمت برخی خودروها به راحتی قابل حل و فصل نیست. به طوری که در مورد خودروهای FH سایپا دیزل طبق توافق صورت گرفته این شرکت با خریداران قرار بوده ۱۵۰ میلیون تومان نقد پرداخت شود و ۳۰۰ میلیون هم تسهیلات بگیرند که در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان برای دریافت این نوع تریلی پرداخت شود اما این خودرو در بازار بیش از یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از خودروهای واردتی هم مشمول تغییر تعرفه شدند و رقم مابه‌التفاوت قبلی و فعلی بسیار قابل توجه است.

اسفنانی درباره گران‌فروشی قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها نسبت به قیمت بازار گفت: به دلیل شکسته شدن حباب‌های قیمت بازار این اتفاق رخ داد. هر چند قیمت قبلی در بازار بیش از اندازه افزایش پیدا کرده بود. افزایش تولید موجب ارزان شدن قیمت خودرو در بازار می شود و امیدوارم این موضوع شامل همه خودروها شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات ، ادامه داد: این کار هنوز اجرایی نشده است ولی باید لایحه‌ای برای افزایش این اختیارات به مجلس ارسال شود.

انتهای پیام