مجلس با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی موافقت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی، رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی را بررسی کرده و با آن مخالفت کردند.

نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق با لایحه دولت موافقت کرده و قرار شد مواد این لایحه برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شود.

تبصره: نهادها و دستگاه های اجرایی (موضوع مواد ۵ و ۶) مانند بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس، وزارت صنعت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی، کانون وکلای دادگستری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه که طبق قوانین و مقررات بر عملکرد اشخاص مشمول نظارت می کنند، مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به آن، تکلیف نظارتی را نسبت به عملکرد این اشخاص در چارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو موثر معمول دارند.

همچنین نهادها و دستگاه های فوق موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم،‌ حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدم کنند.

انتهای پیام