عربستان حمله به نفتکش ایرانی را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از  اسپوتنیک، عادل الجبیر در پاسخ به این سوال که آیا عربستان عامل حمله به نفتکش ایرانی بوده گفت: طبیعتا نه. از عربستان چنین رفتارهایی سر نمی‌زند. داستان هنوز کاملا مشخص نیست و بنابراین باید منتظر نهایی شدن بررسی ها ماند. بنابراین به این جمله بسنده می‌کنم که این حادثه در نزدیکی سواحل سعودی رخ داده است.

وی در خصوص حادثه حمله به تاسیسات آرامکو نیز توضیح داد: ریاض از سازمان ملل خواسته در روند تحقیقات مشارکت کند. برخی کشورها نیز وارد این موضوع شدند تا مشخص شود مکان حمله از کجا بوده است. این حمله از شمال صورت گرفته نه از جنوب و به محض پایان تحقیقات، نتایج آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی اداره مرزبانی عربستان نیز در اولین واکنش به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی ساحل جده گفت: مرزبانی قصد کمک‌رسانی داشت اما نفتکش ایرانی جی‌پی‌اس را خاموش و تماس‌ها را بی پاسخ گذاشت .

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم درباره عامل حمله به دو پالایشگاه عربستان گفت: برخلاف ادعای برخی کشورها مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله، روسیه به هیچ کشوری اشاره نخواهد کرد.

پوتین درباره حمله اخیر رخ‌داده به نفتکش ایرانی سابیتی در دریای سرخ گفت: ممکن است باور نکنید اما نمی‌دانیم چه کسی مسئول این حملات بوده است. پس از حمله بلافاصله از مسئولان وزارت دفاع و اطلاعات پرس‌وجو کردم اما متاسفانه اطلاعات موثقی نداریم.

انتهای پیام