اولویت های جدید مدیرعامل ایران خودرو در شرکت زیرمجموعه + خط قرمز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در تودیع و معارفه مدیرعامل جدید ساپکو ( عادل پیرمحمدی به جای منصور منصوری ) گفت: مهم‌ترین اولویت کاری این شرکت ، تأمین به‌موقع و باکیفیت قطعات و مجموعه‌های موردنیاز برای جمع‌آوری خودرو‌های کف و دستیابی به تولید روزانه دو هزار دستگاه بدون کسری و توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، بازنگری در فرآیند‌ها و تمرکز بر انجام وظایف و مسئولیت‌ها از دیگر مأموریت‌های این شرکت بوده و باید از تجربه‌های مفید گذشته استفاده شود و در هر بخشی که نیازمند اصلاح و بهبود است با اعمال اصلاحات و ارتقاء بهره‌وری مجموعه، نسبت به تضمین، تأمین به‌موقع باکیفیت و قیمت مناسب قطعات و مجموعه‌های موردنیاز خطوط تولید و حوزه خدمات پس از فروش اقدام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تعمیق ساخت داخل و پیشبرد پروژه‌های خودکفایی ازجمله مأموریت‌های بسیار مهمی بوده که لازم است ساپکو با اصلاح و بهبود فرایند‌ها و همچنین اصلاح ساختار پیگیری کند. همچنین پیاده‌سازی مدل جامعه ارتباط شفاف با تأمین‌کنندگان، نظام‌مند کردن پرداخت‌ها و تدوین دستورالعمل و شاخص‌های تعیین MRP سهم سازندگان در تأمین و اصلاح قیمت‌ها از مأموریت‌های جدید ساپکو است.

مقیمی با اشاره به ایجاد اتاق شیشه‌ای بر اساس رویکرد پیشگیرانه، شفافیت و مبارزه با فساد در شرکت ساپکو ادامه داد: هیچ سازنده‌ای بر دیگری امتیاز ویژه‌ای ندارد و بایدبا همه به‌صورت عادلانه و اخلاق محور برخورد و رفتار و از ظرفیت‌ انجمن‌ها استفاده و از نظرات آنان جهت بهبود امور جویا تا اصلاح رویه‌ها و فرآیند‌ها به بهترین و اجرایی‌ترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: مأموریت جدید شرکت ساپکو ، طراحی مدل مناسب و پایدار اقتصادی در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است. نیاز‌های خودروسازی و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی‌شده و باید با ایجاد اتصالی پایدار میان این دو به‌صورت هدفمند حرکت کنیم.

مقیمی گفت: وضعیت تصویر ذهنی جامعه نسبت به ایران‌خودرو رو به بهبود است و همه مدیران، کارشناسان باید برای ارتقای تصویر ذهنی ایران‌خودرو تلاش کنند. به مدیران ساپکو اعتماد دارم اما خط قرمز ایران‌خودرو مبارزه با فساد سیستمی است.

انتهای پیام