بانک بورسی تبدیل به بانک محرومان و سرآمد در قرض الحسنه می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پرویز فتاح در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک بورسی سینا و وابسته به بنیاد مستضعفان ( ضیاء ایمانی به جای محمدرضا پیشرو) گفت: برخی در چند ماه اخیر به دنبال حاشیه سازی برای بانک سینا بودند در حالی که این بانک بسیار خوشنام بوده و تلاش های  برخی جریانات خاص برای مخدوش کردن این خوشنامی است. بانک سینا در موقعیت قابل قبولی قرار دارد اما باید جایگاه آن باز هم ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن ، مهمترین شاخص برای ارتقاء نظام بانکی مردمی عمل کردن است. بانک سینا باید قرض الحسنه را تقویت کند و اگر نظام بانکی به جای حضور در معاملات کلان که نظام بانکی را بدبخت کرده بر روی قرض الحسنه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان نقش موثری در ارتقاء تولید داخلی داشت و وضع بانک ها نیز بهتر می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وام‌هیی تخصیصی به محرومان باید در قالب قرض الحسنه باشد، ادامه داد: همه تلاش را به کار می‌گیریم تا بانک سینا به بانک محرومان تبدیل شود. بنیاد مستضعفان کمک می‌کند تا این بانک در قرض الحسنه سرآمد کشور باشد. اگر اراده کنیم تا منابع را به سمت قرض الحسنه هدایت کنیم قطعا بر اساس آیات قرآن و قول خداوند بانک سینا ارتقاء چندین برابر پیدا می‌کند.

فتاح ادامه داد: سینا باید به بانک نمونه و در شان و تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود و اگر بتوان با سنت قرض الحسنه بانک سینا را بیش از پیش ارتقاء داد به یک الگو تبدیل می‌شود و زمینه تحول در نظام بانکی و حرکت آن به سمت معیارهای مدنظر انقلاب اسلامی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام