اساسی ترین مطالبه برای سرمایه گذاری در بورس + لزوم توجه سیاست گذاران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به استقبال گسترده مردم به سرمایه گذاری در شرایط کنونی گفت: توجه ویژه به فناوری های حوزه بازارهای مالی، یکی از اساسی ترین مسائلی است که باید مورد توجه ویژه سیاست گذاران حوزه سرمایه  قرار گیرد.در حال حاضر تمایل مردم برای ورود به بازار سرمایه روبه فزونی است و این نکته مثبتی است که می تواند فرصت مناسبی را برای جلب اعتماد عمومی و هدایت نقدینگی به بازار سرمایه مهیا کند.

وی افزود: با این وجود اما نکته اساسی آن است که درگاه‌های ورود مردم به بازار سرمایه و تصمیم سازی آنها برای سرمایه گذاری ، درگاه‌های پیشرفته ای نیست.تجربه بازار های پیشرفته دنیا در حوزه سرمایه  به ویژه آن بخشی که توانسته بازار سرمایه را به عنوان اصلی‌ترین و تنها مرجع  سرمایه گذاری به مردم معرفی کند، نشان می دهد این نهادها کوشیده اند تا ابزارهای فناورانه را در مسیر همراهی مردم با بازار سرمایه قرار دهند. اگر صحبت از ورود قابل توجه مردم و بازار سرمایه  می شود ،باید فناوری آن را هم داشته باشیم .

این مقام مسئول گفت: چرخه فناوری لازم برای ورود بهینه مردم به بازار سرمایه از درگاه ها و پیشخوان های جذب سرمایه مردم، ارایه مشاوره‌های مبتنی بر فناوری، روبات های مشاور و استفاده از الگوریتم های معاملاتی ، فراهم کردن ابزارهای اطلاعات از حوزه BIG DATA و تجمیع و هدفمند کردن آن برای ایجاد یک راهکار مبتنی بر دانش بالای بازار سرمایه به مردم برای تصمیم گیری است.

خواجه نصیری ادامه داد: ایجاد خدمات آنلاین معامله گری، خدمات پیشرفته مبتنی بر فناوری در حوزه مدیریت پرتفوی برای مردم در قالب این ابزارهای سرمایه گذاری تا ورود آنها به بازار سرمایه از طریق سامانه های آنلاین پیشرفته، هسته معاملاتی و ساختار معاملاتی قوی از دیگر چرخه های لازم فناوری در این بازار است.

وی تصریح کرد:  بنابراین در شرایط فعلی اساسی ترین نقطه ای که باید بازار سرمایه روی آن تمرکز کند، ارتقا و توسعه فناوری برای مردم است و این خدمتی است که  امروزه از سوی بخش زیادی مطالبه می شود و باید بازار سرمایه برای آن بصورت هدفمند برنامه‌ریزی کند تا این بستر متناسب با افزایش اقبال مردم به بازار توسعه یابد.

انتهای پیام