۱۵ معامله چشم گیر با حضور یک بانک، ۳ پالایشی، دو سهم بازار پایه و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معاملات چهارمین روز از این هفته بازار سهام درحالی با فضایی بهتر از روز گذشته آغاز بکار کرد که گروه خودرو با افزایش تقاضا به صف خرید رسید و دو گروه های بانکی و فرآورده های نفتی نیز با رشد نسبی قیمت همراه شدند. اما بازار پس از آغازی مثبت با عقب نشینی عمده نمادها روبرو شد بطوری که افت یکپارچه گروه ها، ریزش نزدیک به 8000 واحدی شاخص کل را در یک ساعت ابتدایی معاملات به دنبال داشت.

با ادامه این روال معاملات، شاخص کل با تاثیر 637 تا 291 واحدی از افت نماد شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایشگاه تهران، گسترش نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، گروه مپنا و پالایشگاه اصفهان با ریزش بی سابقه و تاریخی 10892 واحدی روبرو شد و به کانال 308 هزار تایی عقب نشینی کرد.

حجم معاملات بورس و فرابورس هم در حالی با جابجایی بیش از 3.2 و یک میلیارد سهم به بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان و 678.3 میلیارد تومان رسید که برای چهارمین روز 15 سهم دارای حجم چشم گیر و غیر عادی توسط شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا معرفی شدند.

براساس این گزارش ، در این فهرست گروه بانکی و پالایشی با حضور بانک شهر، پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان و تبریز به همراه سرمایه گذاری امید بیشترین سهم را داشتند و "وشهر" با معامله 3 برابری نسبت به یک ماه گذشته در صدر داد و ستدهای چشم گیر ایستاد.

شرکت های سرمایه گذاری ساختمان، دارویی ره آورد تامین، عطرین نخ قم ، آرتاویل تایر (حاضر در تابلو زرد بازار پایه) ، توکا رنگ فولاد سپاهان، تولید برق عسلویه مپنا، بیمه سرمد، تجهیزنیروی‌زنگان‌(حاضر در تابلو زرد بازار پایه)، سیمان فارس و کاغذسازی کاوه هم در فهرست امروز معاملات متفاوت جای گرفته اند.

انتهای پیام