چند عامل موثر در ترس سهامداران / معرفی صنایع برتر و پیش بینی مثبت هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرعلی امیرباقری با اشاره به روند معاملات بورس در هفته‌ قبل که با سقوط بی سابقه 10 هزار واحدی شاخص همراه بود به ایرنا گفت: ریزش سنگین شاخص که منجر به ایجاد ترس در بین سهامداران شد ناشی از چند عامل از جمله عرضه سهام گروه های مختلف مانند شرکت های پالایشی و ایجاد صف توسط حقوقی‌ها بود که علاوه بر کاهش قدرت تقاضا ، زمینه شناسایی سود و اصلاح روند شاخص را فراهم کرد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های تکنیکالی و بنیادی قبل ، انتظار افزایش حجم عرضه و دست به دست شدن سهام با این قیمت ها وجود داشت و این انتظار همچنان در خصوص بسیاری از سهم‌های شاخص ساز وجود دارد که روند حرکتی بازار از سهام با رشد چند برابری به سمت سهم‌های بنیادی که رشد چندانی را تجربه نکردند تغییر خواهد کرد .

این کارشناس با اشاره به جهش قیمت سهام بانک ملت بعد از بازگشایی نماد و اقدام به شناسایی سود برخی سهامداران ادامه داد: با بررسی جریان ورودی و خروجی نقدینگی ، متوجه خروج پول از بازارسرمایه خواهیم شد ولی نکته مهم این است که میزان خروج نقدینگی و جهت شاخص به معنای تغییر روند کلی بازار نیست. بلکه در میان مدت یا بلندمدت شاهد روند صعودی نماگرها خواهیم بود.

امیرباقری اصلاح شاخص بورس را ذات بازار دانست و افزود : سهام گروه های پالایشی، معدنی و فلزی از جمله سهام شاخص سازی هستند که از بررسی های فاندامنتال (بنیادی) و از رشدی که برای آنها پیش‌بینی شده بود عقب ماندند. به همین دلیل این صنایع مورد اقبال قرار خواهند گرفت و در میان مدت و بلندمدت بازدهی چشمگیری نصیب سهامداران خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمان تغییر جهت نقدینگی به سمت سهام بنیادی و تطبیق بازار با شرایط جدید و حرکت بر مبنای سهام شاخص ساز مانند گروه های فلزی و معدنی ، فشار فروش به صورت کوتاه مدت ادامه خواهد داشت اما با توجه به تثبیت نرخ ارز و مذاکره مثبت آمریکا و چین که بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده ، به نظر می‌رسد هفته آینده، هفته سختی برای بازار سرمایه نباشد و دوباره نگاه‌ مثبتی به این بازار شکل گیرد .

انتهای پیام