پیش بینی معاملات مثبت امروز بازار سهام و انتقاد از عرضه های آبشاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حافظ عزیزی درخصوص روند اخیر معاملات بازار سهام اعلام کرد: فضای بورس تهران بیش از یک ماه است که سرد و جانکاه است و سطح عمومی قیمت ها و شاخص ها در حال افت است. متولیان و مدیران بورس نیز فقط نشسته اند و کاری مفید و مثمر ثمر انجام نمی دهند.

بطوری که دخالت تأثیرگذار آنها در بازار تقریبا نزدیک به صفر است. امید می رود با اجتماع و اعتراض سهامداران خرد از طرق قانونی، شاهد ورود و اثرگذاری متولیان بازار بر این امر و حمایت از بورس مهجور تهران باشیم.

اما یکی از این اقدامات، جلوگیری از فروش و عرضه های سنگین و آبشاری توسط حقوقی های بازار است.چند سال پیش نیز سازمان اقدام به محدودسازی شدید عرضه های آبشاری و بازار خراب کنی توسط حقوقی های بازار کرده بود که سیاست موفق و موثری بود و حداقل از هیجانات کاذب و منفی بازار کاست.

حال محدودسازی عرضه ها توسط حقوقی های بازار به عنوان بهترین و مفیدترین ابزاری خواهد بود که می تواند به ایجاد تعادل و کاسته شدن از هیجان و بار منفی روانی بازار بینجامد.

از طرفی جا دارد مدیران سازمان تا دیر نشده، اقدام به ورود و جمع کردن صف های فروش در نمادهای ارزنده و زیر ارزش ذاتی واقع کنند و مانع از افت و ریزش سنگین و بی رویه قیمت ها شوند. وگرنه همگی دچار عواقب وخیم و جبران ناپذیرِ وضعیت نامطلوب و تلخ فعلی خواهیم بود.

براین اساس، بازار امروز مثبت و قیمت ها رو به بالا پیش بینی شده و انتظار می رود بزودی ورق برگردد و بار دیگر شاهد رونق بازار سرمایه باشیم. منفی های دیروز بسیاری از نمادها واقعا خریدنی بود.

انتهای پیام