زمین‌لرزه‌ ۵.۹ ریشتری شهر میانه منجر فوت ۶ نفر شد / دستورات روحانی و جهانگیری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زمین‌لرزه‌ای در حوالی شهر میانه ساعت ۲ و هفده دقیقه بامداد امروز جمعه به بزرگی ۵.۹ ریشتر رخ داد که تاکنون با تخریب بیش از سی واحد مسکونی ، ۶ نفر در روستاهای ورنکش بخش ترکمانچای و روستای ورزقان بخش ترک شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند و شمار زخمی‌ها هم بیش از ۳۵۲ نفر اعلام شده است.

طبق اعلام مدیر بحران استانداری آذربایجان شرقی، احتمال افزایش جان‌باختگان وجود دارد و از هزار واحد هم 5 الی 70 درصد آسیب دیده‌اند.

براساس این گزارش، مرکز این زمین لرزه نزدیکی شهر تَرک مرکز بخش کندوان شهرستان میانه گزارش شده و گروه های ارزیاب و امداد و نجات به مناطقی در اطراف شهر میانه در استان آذربایجان شرقی اعزام شده اند .

رسول یعقوب معاون سیاسی ‌فرماندار میانه ‌با اشاره به اینکه خوشبختانه تلفات جانی در بخش ترکمنچای میانه، بیش از 5 نفر اعلام شده نیست، گفت: 800 رأس دام هم در این زلزله زیر آوار مانده و تلف شدند.

حسن روحانی و اسحاق جهانگیری هم در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی ، ضمن تسلیت و ابراز همدردی بر امدادرسانی سریع و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله‌زدگان دستوراتی دادند.

انتهای پیام