دامنه نوسان بورس ایران باید ۱۲۰ درصدی باشد / نتیجه بررسی ۴۰۰ کد در بازار پایه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روابط عمومی برنامه پایش تلویزیونی از قول محمد حسن نژاد اعلام کرد: درحال حاضر پول جدیدی به بازار سرمایه کوچک ایران نیامده و بورس مانند دیگر بازارهای موازی ، چند برابر نشده و با محاسبه دلاری هنوز به ارزش 150 میلیارد دلاری سال 92 نرسیده است. بنابراین ، بازار سهام حباب ندارد.

وی ادامه داد: حضور مردم در بازار بورس امری مبارک بوده و ضریب نفوذ بازار سرمایه هم بیشتر و باعث کمک به شفافیت و رونق تولید شده اما برخلاف دیگر بورس های جهان ، دارای دامنه نوسان است. به طور مثال دامنه نوسان بورس دانمارک با تورم یک درصدی ، 3 درصد بوده و با توجه به تورم 40 درصدی ایران ، باید نوسان بورس 120 درصدی باشد.

این نماینده مجلس افزود: بازارسرمایه ، محلی تخصصی و پر ریسک بوده و در دنیا افراد مستقیم وارد بورس نمی شوند و صندوق هایی اقدام به سبدگردانی با سرمایه های مردم می کنند.همچنین محلی برای سرمایه های مازاد بوده و قرار نیست همیشه مثبت باشد. البته در بازارپایه ، حق با مردم است اما در ریزش این بازار ، 400 کد بورسی بررسی و مشخص شد در این قضیه هیچ رانت اطلاعاتی وجود نداشت. در این میان قوانین بازار پایه اصلاح شده و فقط مشکل حد نوسان دارد.

حسن نژاد تاکید کرد: در چند ماه اخیر بازار سهام رشد مناسبی کرد و نمی توان منفی های اخیر را به عنوان ریزش محاسبه کرد. بورس نسبت بازارهای دیگر بازار موفقی است اما باید در ورود به آن همه جوانب را باید رعایت کرد.

انتهای پیام