مدیرعامل"فارس" اولویت پتروشیمی‌ها را اعلام کرد+ مقدمات عرضه اولیه زیرمجموعه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر ربیعی در مراسم راه‌اندازی مجدد واحد Poly H پتروشیمی تندگویان با تاکید بر اینکه اولویت تمام پتروشیمی‌ها تامین نیاز بازار داخل است، گفت: آرامش حاکم بر بازار داخل و عرضه بیش از تقاضا حاصل این سیاست است.

وی افزود: دنبال ایجاد التهاب مصنوعی در بازار و گران عرضه کردن محصولات نیستیم، بلکه هدف تولید بیشتر، تامین کامل نیاز بازار داخل و در مرحله بعد صادرات از محل مازاد بازار داخل است که موجب سودآوری شرکت و سود سهامداران می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت دیگر، تولید اقتصادی و استفاده از تولید و توان داخل است. تولید داخل با بخشنامه و فشار مدیریتی توفیق چندان و ادامه‌داری نصیب کشور نمی‌کند بلکه باید استفاده از تولید و توان داخلی هم تبدیل به یک باور در همه سطوح شود و وقتی محصولی در داخل آن هم با کیفیت خوب تولید می‌شود نباید آن را از خارج وارد کنیم.

ربیعی با اشاره به انجام برخی مقدمات برای ورود پتروشیمی تندگویان به بورس گفت: تاکید بر سرعت بخشیدن برای ورود این شرکت به بورس یا فرابورس است، ورود به بورس درجه شفافیت را ارتقا داده و موجب‌ تحقق مدیریت در اتاق شیشه‌ای و شفافیت حداکثری است. از سوی دیگر موجب ارزش‌گذاری شفاف شرکت‌ها، اعطای سهام به کارکنان همزمان با عرضه اولیه و شریک شدن کارکنان در سود و زیان است.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در پتروشیمی تندگویان فقط به فکر صادرات هستند، گفت: ۷ درصد محصول تندگویان را هم صادر نکردیم اما برخی آمار عجیب و کذب صادرات ۷۰ درصدی محصولات این پتروشیمی را داده اند.

انتهای پیام