نکات مهم و ۴ شرط واجب برای ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود محمودزاده در اولین برنامه خبری مربوط به ثبت‌نام متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی و ساخت 400 هزار واحد مسکونی ،گفت:‌ متقاضیان باید 4 شرط فاقد مالکیت از اول تیر 84، عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب، تأهل و سابقه 4 سال اقامت در شهر مورد نظر را داشته باشند.

وی ادامه داد: فعلا" سقف و کفی برای قیمت مسکن در نظر گرفته نشده اما اما میانگین قیمت ساخت هر متر حدود 2 میلیون تا 2.5 میلیون تومان است و در مرحله اول ، متقاضیان باید 30 درصد قیمت مسکن را پرداخت کنند.

این مقام مسئول افزود : در این میان برای برخی واحدهای مشمول بهره مندی از منابع بانک مسکن ، وام 75 تا 100 میلیون تومان با اقساط  1.2 و 1.7 میلیون تومانی و سود 18 درصدی و دوره 12 ساله در نظر گرفته خواهد شد. همچنین امکان دریافت 80 تا 160 میلیون تومانی از صندوق مسکن یکم وجود دارد که به ساخت مسکن هم متصل می شود .

محمودزاده با معرفی سامانه www.tem.mrud.ir و اعلام شروع ثبت نام در 4 استان سیستان و بلوچستان، قم و خراسان‌ شمالی و جنوبی ، خاطر نشان کرد: ثبت نام استان های چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد نیز از هفته آینده و در شهرهای جدید ، کمتر از یک ماه آینده شروع خواهد شد. واجدین شرایط هم برای مراجعه حضوری باید به ادارات راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن و یا شهرهای جدید مراجعه کنند.

انتهای پیام