جوان بلال فروشی که مدیرعامل هلدینگ کشاورزی شد و مدرک هاروارد گرفت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،کشاورزی در گلدان، رسته شغلی پردرآمد و بدیع است که توسط برخی جوانان خوش ذوق از جمله جوان روستایی استان خراسان شمالی رونق گرفته و شاید عجیب باشد در گلدان گوشه خانه، بادمجان پرورش داد و آن را فروخت و درآمد کسب کرد.

حسین امیرپور 26 ساله، توانسته با ایده و طرح‌های تازه، تحولی در کشاورزی استان خراسان شمالی به وجود آورد و بخشی از افتخارات وی شامل لیسانس افتخاری از دانشگاه هاروارد آمریکا، کسب بورسیه تحصیلی از ایتالیا، کارآفرین نمونه استانی و کشوری در سال‌های 91،93 و 96 است.

وی سال 72 در روستای قصرقجر از توابع شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی در خانواده‌ای روستایی و کشاورز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همین روستا و مقطع متوسطه را در شهرستان بجنورد گذارند اما بارها به  علت مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شد.

در راهنمایی به دلیل نبود مدرسه در روستا، باید به مرکز شهرستان مراجعه می‌کرد اما به سبب شرایط مالی نتوانست و سپس برای کمک به خانواده به چوپانی در زادگاه پرداخت و مقطع متوسطه به دبیرستان شبانه‌روزی رفت و در آنجا هم نتوانست دور از کار باشد و با فروش و پاک کردن سبزیجات توانست دوران دبیرستان را پشت سر بگذراند و مخارج زندگی خود و خانواده را تأمین کند.

حتی بعد از وارد شدن به دانشگاه ، دست از تلاش برنداشت و با فروش تخم‌مرغ محلی و دم‌نوش‌های زادگاه در دانشگاه و فروش بلال در خیابان‌ها ،  توانست کار خود را به همگان معرفی کند و در بین کاسبان بازار به حسین شلپ (برگ) و حسین جوگان (بلال) معروف شد. همه اساتید دانشگاه و دانشجویان هم وی را می‌شناختند.

وی توانست با مشاوره رایگان به کشاورزان کمک کند و سالانه بیش از هزاران کشاورز را به کار گیرد و دیگر کمتر کسی دغدغه فروش محصولات را دارد .

بعد از گذراندن مقطع کاردانی ، تصمیم به ثبت شرکت در زمینه بسته‌بندی دم‌نوش‌های گیاهی گرفت و  توانست در بازار به مشتریان بشناساند. سال 93 برای کمک و اشتغال بیشتر به تولید برگ مو پرداخت و بعد از گذشت دو سال توانست به 350 تن در سال رساند. اکنون با گذشت 4 سال از شروع کار، سالانه بیش از 700 تن برگ مو با کیفیت تولید می‌کند که رهاورد آن اشتغال‌زایی مستقیم برای 25 نفر و هزار نفر به طور غیرمستقیم است.

امیرپور هم‌اکنون همکاری با بهترین و بزرگترین برندهای خارجی را در کارنامه دارد و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سبز گیاه سلامت توانا مفخم با نام تجاری (شرکت کشت و صنعت توانا) است که بیش از38 نوع محصول را در دست تولید دارد که محصولات اصلی و صادراتی شامل (شیره انگور، برگ مو، رب گوجه‌فرنگی) است.

این کارآفرین موفق درحال حاضر عضو هیئت مدیره کارخانجات توانا تبریز ، مؤسس و مدیرعامل هلدینگ توانا است و توانسته با ایده‌هایی که عملی کرده برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

وی توضیح داد: علاوه بر اینکه برای کار تلاش زیادی کردم این افتخار را دارم که افراد و سرپرستان خانوار زیادی مشغول به کار شدند و برخی افراد در نوبت های شبانه با فرزندان به محل کار حاضر می‌شوند و هم هیچ محدودیتی اعمال نمی‌کنم تا افراد تصور تحریم نداشته باشند و با خیال راحت نانی بر سر سفره ببرند.

وی درباره دوران بی‌پولی‌ هم گفت: بارها با مشکل مالی مواجه و حتی مجبور بودم برای امرار معاش ، بلال‌فروشی کنم اما وارد هر شغلی که شدم با افتخار مشغول شدم . همین موضوع باعث شد تا احساس شکست نداشته باشم. هنوزم برخی از دوستان مرا به لقب گذشته (حسین بلال) صدا می‌زنند و با افتخار پاسخ می‌دهم.

انتهای پیام