پیشنهاد سازمان برنامه برای اصلاح ساختار دستگاه‌های دولتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، در هفته‌های اخیر سازمان برنامه و  بودجه ، بسته‌ پیشنهادی شامل تلفیق یا حذف برخی دستگاه ها را که دارای کارکرد مشابه هستند به سازمان اداری و استخدامی ارائه کرد که در این میان، اسامی زیرمجموعه‌های مختلفی ازجمله وزارت جهاد کشاورزی، علوم و... برای قرار گرفتن در صف تلفیق و حذف به سازمان اداری و استخدامی قرار گرفته است.

بر این اساس، جلسات تخصصی در سطح کارشناسی در این سازمان برای تعیین تکلیف و بررسی این پیشنهاد در حال برگزاری است که بعد از تکمیل و تعیین دستگاه های که در مسیر حذف یا تلفیق قرار خواهند گرفت، بسته نهایی اجرایی تلفیق به شورای هماهنگی سران قوا ارسال خواهد شد.

پیگیری ها نشان می‌دهد در صورت تأیید پیشنهاد حذف یا تلفیق دستگاهها در شورای هماهنگی سران قوا در صورتی که نیاز به پشتیبان قانونی باشد لایحه مربوطه به مجلس ارسال خواهد شد و در غیر این صورت آیین‌نامه اجرایی آن در دولت تصویب می‌شود.

به این ترتیب، در روزهای آینده بسته پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای تلفیق یا حذف برخی دستگاه ها در راستای برنامه اصلاح ساختار بودجه در سازمان اداری و استخدامی تعیین تکلیف خواهد شد.

بنابراین گزارش، برنامه اصلاح ساختار بودجه دارای زوایای مختلفی بوده که اصلاح قیمت حامل های انرژی، اصلاح پایه‌ها و معافیت های مالیاتی بیشتر در رسانه‌ها مطرح شد در حالی که برنامه  اصلاح ساختار اداری با هدف کاهش هزینه‌های جاری نیز در این برنامه قرار گرفته است. در صورت تصویب این بسته پیشنهاد دولت گامی حداقل اما بسیار مهم در راستای حذف موازی‌کاری و کاهش هزینه‌‌های جاری بر خواهد داشت.

انتهای پیام