گزارش و پیش بینی وضعیت امروز و فردای پایتخت / ششمین روز ناسالم تهرانی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد : هوای تهران با شاخص 121 در وضعیت ناسالم برای گرو‌های حساس جامعه قرار دارد و میانگین شاخص کیفیت هوا در 24 ساعته گذشته 108 و وضعیت ناسالم بود. به ترتیب تهرانی‌ها ، 6 روز را در هوای ناسالم گذرانده اند.

دمای هوا پایتخت هم 14 درجه بوده و پیش‌بینی‌ می‌شود فردا بین 10 و 17 درجه باشد و با تداوم شرایط پایدار جوی و آسمان غبارآلود همراه با آغاز تردد خودروها، تجمع غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در اکثر مناطق شهر تهران می‌شود.

در ساعات پایانی امروز نیز با افزایش حجم ترافیک شبانه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز سه‌شنبه ادامه داشته و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و درنتیجه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

طی روز جو پایدار و آسمان صاف باعث تجمع آلاینده‌ها شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود. اگرچه در ساعات پایانی سه‌شنبه با افزایش نسبی سرعت باد پیش‌بینی می‌شود تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

انتهای پیام