افزایش سرمایه۲۴۰۰ درصدی بانک دی از تجدید ارزیابی منتفی شد / دو دلیل

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام آگاه با اشاره مجمع سالانه 13 آبان سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان که با حواشی زیاد مربوط به خروج بانک دی از ترکیب هیات رئیسه ، اعتراضات برخی سهامداران ، تقسیم سود 17 تومانی و... همراه شد به بورس پرس گفت: درحالی فرایند بررسی چند جانبه به نتیجه انتخاب هیات مدیره "کرمان" ادامه دارد که افزایش سرمایه بانک دی از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها منتفی شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه اعلامی ، بانک دی در نظر داشت از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها یا تهاتر نیروگاه دماوند با ماهتاب گستر و متعلق به "کرمان " ، اقدام به افزایش سرمایه 2400 درصدی کند اما با توجه به مخالفت بانک مرکزی با افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی از محل سرمایه گذاری ( که در مرحله بررسی قرار دارد ) و همچنین بعد از مجمع سالانه "کرمان" و نتایج حاصله، فعلا" موضوع افزایش سرمایه بانک دی از این محل منتفی شده است.

وی افزود: علاوه بر این توسعه عمران کرمان هم در نظر داشت از محل سرمایه گذاری ها و بعد از دریافت سهام نیروگاه دماوند از بانک دی ، اقدام به افزایش سرمایه حدود 1000 درصدی کند که به نظر می رسد این برنامه هم منتفی شده است. با این اوصاف درحالی باید منتظر نتایج بررسی های سازمان بورس و دیگر مراجع نظارتی در مورد مجمع نوبت دوم " کرمان " بود که جا دارد سهامداران به منتفی شدن افزایش سرمایه بانک دی توجه کنند.

وی با اشاره به صف خرید بیش از 40 میلیون سهمی امروز "دی " و رشد 5 درصدی قیمت سهام ، تاکید کرد : برخی از فعالان با اطلاع یا بدون اطلاع از منتفی شدن افزایش سرمایه بانک ، حاضر به حضور در صف خرید شده اند .

انتهای پیام