زیرساخت های مرجعیت قیمت زعفران ایران فراهم می شود / اقدامات مهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد در مراسم افتتاح انبار زعفران شرکت طلای سرخ در تربت حیدریه با تاکید بر اینکه زیرساخت ها برای مرجعیت قیمت زعفران ایران درحال فراهم شدن است، گفت: از مهم ترین استراتژی های بورس کالا در حوزه کشاورزی، اوراق بهادارسازی و توسعه ابزار های مشتقه، ایجاد و بکارگیری ابزارهای تامین مالی متنوع و متناسب با نیاز مشتریان و گسترش اندازه و عمق بازار در کالاهای منتخب جهت مرجعیت کشف قیمت بازار است. معرفی ابزار مالی گواهی سپرده کالایی، قراردادهای مشتقه و صندوق های کالایی نیز دیگر استراتژی های بورس کالا برای این محصولات است.

وی ادامه داد: ایجاد امکان تامین مالی سریع با هزینه کمتر از طریق قراردادهای سلف، سلف استاندارد و گواهی سپرده کالایی، توسعه بازار از طریق پذیرش انبارها، قراردادهای با سررسیدهای جدید جهت کشف نرخ منصفانه و واقعی و در نهایت ایجاد ارتباط با ذی نفعان جهت شناسایی نیازها و ارایه راهکار متناسب با آن از دیگر استراتژی هایی است که در بورس کالا برای محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول به رویکردهای بورس کالا در حوزه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: معرفی ابزارهای مالی متنوع متناسب با نیاز فعالان بازار برای پوشش ریسک ناشی از نوسانات قیمتی و تامین مالی، ایجاد بستر اجرای سیاست های حمایتی بخش کشاورزی از مجرای بورس کالا و اطلاع رسانی عمومی در خصوص معاملات، قیمت‎ها و کاهش نابرابری اطلاعات میان ذی نفعان حوزه کشاورزی از رویکردها در این حوزه است.

سلطانی نژاد گفت: بورس کالا در تلاش است زمینه های بهبود کیفیت و پیاده سازی استانداردهای عرفی و ملی در زمینه محصولات کشاورزی را ایجاد کرده و پیوند میان بازار مالی و حوزه کشاورزی را برقرار کند. توسعه ظرفیت انبارهای محصول زعفران در بورس کالا، توسعه ظرفیت انبارهای محصول پسته به ویژه در استان های عمده تولید کننده پسته از جمله کرمان، خراسان رضوی)، اقدام در جهت پذیرش انبار برای محصول کشمش در استان خراسان رضوی و راه اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی کشمش از مهم ترین برنامه های پیش روی بورس کالا در حوزه محصولات کشاورزی است.

بنابراین گزارش، انبار زعفران شرکت طلای سرخ گلشید ایرانیان در تربت حیدریه صبح امروز با حضور مسئولان استانی و مدیرعامل بورس کالا رسما افتتاح شد.

انتهای پیام