پیش بینی ۳۰۰ میلیاردی برای شیر و توضیح درباره حذف برخی اشعار از کتب درسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن حاجی میرزایی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص موضوع عدم پرداخت حقوق معلمان و کارکنان مدارس خارج از کشور به خانه ملت گفت : تأخیر در پرداختی‌های معلمان خارج از کشور به دلیل تغییر نرخ ارز و عدم تخصیص اعتبارات ایجاد شد که در حال حل بوده و تلاش می شود با تخصیص 110 درصدی اعتبارات، مطالبات پرداخت شود.

وی درباره توقف سه ساله توزیع شیر دانش آموزی در مدارس به دلیل مشکل اعتبارات هم توضیح داد: گفت‌‎وگوهایی انجام و پیش بینی شده ۳۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس اختصاص یابد که به محض تحقق این رقم، شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شود .

این مقام مسئول درباره حذف اشعار برخی مشاهیر از کتاب‌های درسی هم گفت:برخی کتاب‌های درسی تغییراتی کرده‌‎اند و عبارت حذف، دقیق نیست. حذف برخی اشعار مربوط به سال ۹۵ و قبل از آن است ولی به دلیل حساسیت‌های شبکه‌های اجتماعی، دستور بررسی موضوع داده شده تا دقیقاً مشخص شود چه مواردی حذف شده است.

حاجی میرزایی افزود: طبق گزارش های دریافتی، بسیاری از مطالب و اشعار مشاهیر معاصر و اشخاص برجسته حوزه فرهنگ و ادب ایران در کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است شعری از یک شخصیت حذف شده باشد ولی از همان شخص، شعر دیگری در کتاب گنجانده شده است.

انتهای پیام