شمول بسته حمایتی دولت و نحوه اعمال آن اعلام شد/زمان تصمیم سهمیه‌بندی بنزین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده موضوع سهمیه‌بندی بنزین به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید. مواردی که برای بنزین مطرح شده درست نیست و‌ هنوز هیچ سناریویی قطعی نشده است.

وی درباره بسته حمایتی از 18 میلیون نفر و چگونگی آن افزود: این افراد با درگاهی که وزارت رفاه مشخص و بر روی دو سازمان حمایتی مستقر می شود، حدود 60 میلیون نفر را شامل می‌شود. ترکیبی از درآمد، شاخص‌های برخورداری و گروه‌های هدف مشخص، تعیین‌کننده انتخاب بیش از 18 میلیون خانوار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مددجویان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای درآمد ثابت مانند کارگران و بازنشستگان شامل این حمایت هستند. این شمولیت نه‌تنها دهک‌های پایین بلکه طبقات متوسط به پایین را هم در بر خواهد گرفت. شیوه اعتراض باز است و هر زمان اعتراض پذیرفته شود، این پول برای افراد معترض ذخیره شود. بحث اصلی دولت افزایش قدرت برای خرید کالاهای مورد نیاز، اساسی و.. است.

ربیعی گفت: شکل این حمایت هم در همان کارت‌ها خواهد بود یا همان کارت‌های موجود یا آنکه بانک مرکزی برای صدور کارت‌های جایگزین اقدام می‌کند و پول به این کارت‌ها ریخته می‌شود و امکان مصرف این پول فراهم می‌شود. در مورد نحوه تأمین مالی کارها نهایی شده و سناریوهای مختلف در این زمینه مطرح است تا بتوانیم رقم قابل توجهی تامین کرده تا افراد از آن کمک حمایتی و معیشتی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی آثار تورمی سناریوهای مختلف را بررسی کرده و آنچنان ملاحظاتی را خواهیم داشت که آثار تورمی با توجه به شیوه پرداخت و نحوه هزینه‌کرد به حداقل برسد. این روش با کمترین آثار تورمی اجرا خواهد شد. از امشب دستگاه‌های مجری در رادیو و تلویزیون حاضر می‌شوند و ابعاد مختلف موضوع را باز خواهند کرد.

انتهای پیام