شاخص بورس با کاهش تنش سیاسی و تحریم‌ها ۴۰۰ هزار واحدی می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات درباره بازار سهام که با سیر نزولی قیمت ها و ریزش بیش از 4 هزار واحدی امروز شاخص روبرو شده به ایرنا گفت: میانگین بازدهی 8 ماهه سرمایه گذاری در بورس بر اساس شاخص ، 80 درصد بود که ناشی از عواملی چون رکود بازارهای مسکن، طلا، ارز و خودرو ، ورود رئیس بانک مرکزی به کنترل قیمت ارز ، نقش قوه قضاییه در مبارزه فساد، ورود گسترده‌ نقدینگی ، افزایش ارزش جایگزینی شرکت‌ها به دلیل افزایش دلار و جذابیت بازار سهام بود.

وی ادامه داد: تجدید بر ارزیابی دارایی شرکت‌ها هم از دیگر عوامل موثر بوده و طبق رایزنی ها ، شرکت های دو گروه خودرو و بانکی با افزایش سرمایه همراه خواهند شد که تحقق این موضوع علاوه بر کاهش قیمت سهام ، باعث جذابیت سرمایه گذاران برای خرید سهم می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه با توصیه به سرمایه گذاران تازه وارد برای استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های سبدگردان ، افزود: نکته‌ای که منجر به بهبود وضعیت بازار سرمایه و رشد شاخص می شود ، کاهش تنش‌های سیاسی بوده و می تواند باعث بهتر شدن شرایط شرکت‌های صادرات محور شود

کباری ادامه داد: اگر تنش سیاسی و تحریم‌ها کاهش یابد به طور حتم شاخص بورس وارد کانال 400 هزار واحدی خواهد شد. در این میان جذب و حفظ نقدینگی مهم است و بازار سهام باید به حدی برای مردم جذاب باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نباشند. نهادهای مالی و سازمان بورس هم باید از طریق جلوگیری از رشد هیجانی ، زمینه دریافت سود معقول را فراهم کنند.

انتهای پیام