چند آمار جدید مدیرعامل ایران خودرو از کاهش ارز بری ، تعهدات معوق و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در جریان جلسه با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: به منظور تحقق اهداف جهاد خودکفایی ،‌ تاکنون بومی‌سازی و تولید انبوه 33 قطعه هدف‌گذاری شده محصولات ایران خودرو، منجر به کاهش ارزبری 7. 16میلیون یورویی شده است .

وی با اشاره به ادامه کاهش خودروهای کف و دارای کسری قطعه ، افزود: خودروهای دارای کسری قطعه از 61 هزار دستگاه هفته اول شهریور به  کمتر از 25 هزار دستگاه رسیده که تا پایان دی‌ به صفر می‌رسد . تولید بدون کسری (‌عبور مستقیم) ‌هم از 3 درصد تولید روزانه هفته اول مهر به 51 درصد در انتهای آبان‌ رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: درحالی 7 هزار ون فرسوده در کشور وجود دارد که تولید ون وانا با موتورEF7  پایه گازسوز در صورت تامین نقدیندگی مورد نیاز از دو ماه آینده آغاز می‌شود. همچنین طبق تفاهم نامه با تاکسی‌رانی ، 6 هزار دستگاه ون وانا با موتورملی طی سه سال تحویل این ناوگان خواهد شد.

مقیمی در خصوص تعهدات معوق در فروش فوری محصولات هم توضیح داد: تعهدات معوق فروش‌های فوری هم در هفته اول شهریور سه هزار و 700 دستگاه بود که تمامی آن تا هفته اول آبان عمل شده و درحال حاضر فروش فوری، تعهد معوقی ندارد.

وی افزود: در سال جاری و سال‌های آینده ، ارتقا و طراحی پلتفرم‌های بروز برای تولید محصولاتی با نشان ایرانی در جهت حفظ و توسعه صادرات و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید خودرو و توسعه دانش طراحی در قطعه‌سازان در دستورکار ایران خودرو قرار دارد.

انتهای پیام