ساکنین ۲۲ استان منتظر برف ، باران ، بادهای شدید و کاهش دما باشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف ، باران ، تگرگ و وزش بادهای شدید برای ۲۲ استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ هشدار داد.

براساس این پیش بینی ، از اوایل دوشنبه 11 آذر ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق رگبار تگرگ در استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان، چهار محال وبختیاری و خوزستان رخ خواهد داد . 

همچنین ، بارش برف در ارتفاعات مرکزی البرز مرکزی منجر به کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در اردبیل ، گیلان، مازندران و شرق گلستان خواهد شد.

سه شنبه هم جنوب خوزستان، بوشهر، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، اصفهان، غرب یزد و دامنه های جنوبی البرز واقع در استانهای قزوین، البرز و تهران ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مواجه خواهند شد .

ساکنین استان های چهار محال وبختیاری، دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان و خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت خواهند بود .

در این میان سازمان هواشناسی به آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر، احتمال برخورد صاعقه و خسارات ناشی از تگرگ و لغزندگی جاده های کوهستانی هشدار داده و توصیه کرده از تردد غیر ضروری به ویژه در جاده های مواصلاتی خارج از شهر و صعود به ارتفاعات خودداری شده و  اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری ها انجام شود.

انتهای پیام