طرح دو فوریتی ۱۳۰ نماینده مجلس در مورد افزایش قیمت بنزین منتشر شد + متن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طرح دوفوریتی 130 نماینده مجلس مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت ، تهیه و به لاریجانی داده شد  .

در این طرح ، ضمن تاکید بر واریز همه مبلغ ناشی از مابه‌تفاوت مدیریت مصرف سوخت به حساب خانوارهای مشمول یارانه‌‌ها ، مشوق‌هایی برای رانندگانی که در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنند، اعلام شده است .

متن کامل طرح :

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به طرح مدیریت مصرف سوخت و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم این طرح بر روی قیمت کالا و خدمات جهت جلوگیری از افزایش غیراصولی قیمت‌ها و نظارت دقیق و نحوه کنترل بازار و نظارت بر منابع و درآمدهای حاصل از مدیریت مصرف سوخت و منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت و نظارت بر مصارف و واریزی به حساب خانوارهای مشمول این طرح .

عنوان طرح: ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از طرح مدیریت مصرف سوخت

موضوع طرح:

ماده 1: با توجه به طرح مدیریت مصرف سوخت و تأثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالا و خدمات هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون ممنوع است.

ماده 2: هرگونه افزاش قیمت کالا و خدمات بدون تصویب هیئت وزیران مشمول جریمه 3 تا 5 برابر مقدار قیمت افزایش یافته نسبت به قیمت‌های قبل از طرح مدیریت مصرف سوخت می‌باشد.

ماده 3: صدردرصد منابع و درآمدهای حاصله از مدیریت منابع سوخت به حساب خانوارهای مشمول قانون هدفمندی یارانه‌ها واریز شود.

ماده 4: وزارت نفت با همکاری سازمان برنامه و بودجه مکلف است ماهانه گزارش میزان درآمد حاصل از مدیریت مصرف سوخت و درآمد ناشی از صرفه‌جویی سوخت را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

ماده 5: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است میزان واریزی به حساب خانواده‌‌های مشمول قانون هدفمندی یارانه‌ها و میزان واریزی حاصل از صرفه‌جویی مصرف سوخت به حساب خانواده‌های کم‌درآمد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را ماهانه به نمایندگان مجلس گزارش دهد.

تبصره: هرگونه تخلف در گزارش منابع و درآمدها و همچنین واریزی‌های فوق‌الذکر مشمول مجازات درجه 7 تعزیری می‌باشد.

ماده 6: تمامی مسئولان اجرایی و قضایی مکلف به نظارت حداکثری و برخورد قانونی با متخلفان بوده و هرگونه کوتاهی و عدم نظارت در برخورد با متخلفان از طرف مسئولان اجرایی و قضایی مشمول مجازات درجه 7 تعزیری خواهد شد.

ماده 7: میزان افزایش بهای خدمات و کالاهایی که به صورت مستقیم تحت تأثیر افزایش قیمت سوخت(بنزین) قرار می‌گیرد با تصویب هیئت وزیران مجاز می‌باشد و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است قیمت کالا و خدمات را به صورت هفتگی اعلام عمومی نماید.

ماده 8: دولت مکلف است سالیانه 100 لیتر بنزین (هر 6 ماه یک بار) به عنوان هدیه کارت سوخت خودروها، ویژه کم‌مصرف‌ها را به قیمت 1500 تومان شارژ کند.

انتهای پیام