بانک ملت گل کاشت و تراز عملیاتی مثبت ۶.۴ هزار میلیارد تومانی ثبت کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملت که با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حاضر است، گزارش فعالیت هشتمین ماه دوره مالی منتهی به اسفند 98 را منتشر کرد و  طی معاملات امروز با رشد 2.1 درصدی قیمت روبرو شد.

براین اساس، "وبملت" در این مدت 1.89 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 1.24 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در هشتمین ماه سال 98 تراز عملیاتی مثبت 648 میلیارد تومانی را ثبت کرده است.

این بانک طی هشت ماهه سال جاری نیز با کسب 16 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 9.5 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 6.4 هزار میلیارد تومانی شده است که نسبت به مهر ماه پیشرفت مطلوبی محسوب می شود.

همچنین "وبملت" درخصوص اصلاحات توضیح داد: با توجه به اینکه در گزارشات ماهانه منابع صندوق انرژی و صندوق توسعه ملی جزو منابع سپرده ای تلقی و لحاظ نمی شد لذا منابع و سود پرداختی بابت موارد مذکور نیز منعکس نمی شد. لیکن در جهت رعایت اصل تطابق و ارائه منصفانه گزارش عملکرد ماهانه، درآمد حاصل از مصارف منابع مذکور نیز به تناسب هزینه های لحاظ نشده تعدیل می شد.

اما باتوجه به اینکه نسبت مصارف به منابع با گزارشات ماهانه و تحلیل های رایج بانکی منطبق نمی شد و بعضا" مورد سوال سهامداران نیز بوده لذا در گزارش عملکرد ماه جاری منابع و هزینه و درآمد تعدیلی مربوط به ماه های قبل بعنوان تعدیلات لحاظ شده است.

انتهای پیام