آلمان، فرانسه و انگلیس تلویحا" ایران را تهدید کردند/ استفاده از ساز و کار ماشه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العالم ، سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس و عضو برجام دیروز در بیانیه‌ای اعلام کردند: به عنوان سهامداران بنیانگذار اینستکس از تصمیم بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند نروژ و سوئد برای پیوستن به اینستکس به عنوان سهامدار به گرمی استقبال می‌ شود و این گام، به تقویت بیش از پیش اینستکس منجر شده و تلاش‌های اروپا برای تسهیل تجارت مشروع میان اروپا و ایران را به نمایش می‌گذارد و نشانه‌ای روشن از تعهد مداوم ما به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

اجرای کامل و مؤثر برنامه جامع اقدام مشترک از حداکثر اهمیت برخوردار است و ایران باید بی‌درنگ به انطباق کامل با تعهدات ذیل برجام بازگردد. بار دیگر تأکید می‌کنیم آماده‌ایم برای حل موضوعات مربوط به اجرای تعهدات برجامی ایران، تمام ساز و کارهای موجود در برجام از جمله ساز و کار حل اختلاف ( موسوم به ساز و کار ماشه ) را مورد بررسی قرار دهیم و همچنان به پیگیری تلاش‌ جهت رسیدن به راه حل دیپلماتیک در چارچوب برجام، متعهد هستیم.

براساس این گزارش، طبق ساز و کار حل اختلاف مندرج در برجام ، اگر اختلافی در اجرای توافق وجود و غیر قابل حل باشد ، دو طرف به وضعیت پیش از برجام بازگشته و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل احیا می‌شود .

پیش از این هم وزیر خارجه فرانسه گفته بود در حال بررسی استناد به این بند حل اختلاف و احیای تحریم‌ها است.

انتهای پیام