برنامه‌ ۵ ساله سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در صنعت مس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خداداد غریب‌پور در مراسم رونمایی از طرح یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی شرکت ملی مس گفت: سال جاری پروژه اسید سولفوریک برای تولید ۶۱۰ هزار تن اسید با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی به بهره‌برداری رسید. همچنین ۴.۵ هزار میلیارد تومان طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در شرکت های مرتبط به ایمیدرو افتتاح و به مدار تولید متصل خواهند شد.

وی افزود: طرح یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی مس قدرت تصمیم گیری مدیریت را در این بخش ارتقا می بخشد و شفاف سازی از معدن تا محصول و قیمت تمام شده را فراهم می سازد. علاوه براین شرکت خود را آماده تصمیم گیری سریع و چابک می کند. بازدهی و سود در صنعت مس موجب سرمایه‌ گذاری در مجموعه می شود و رونق توسعه را بدنبال خواهد داشت.

غریب‌پور گفت: در صنعت مس علاوه بر برنامه ریزی برای رشد تولید در توسعه اکتشافات و اکتشافات تکمیلی گام های ارزنده ای برداشته شده و این امر در منطقه سونگون ( آذربایجان شرقی)، سرچشمه (کرمان) و سیستان دنبال می شود. صنعت مس برای کسب سهم از بازار جهانی برنامه سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد یورویی و ۱۳ هزار میلیارد تومانی تعریف کرده که ظرف پنج سال تکمیل خواهد شد.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ملی مس هم گفت: اجرای یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی گامی در مسیر شفاف سازی و مراحل مالی، فروش، بازرگانی، انبار را مشخص می کند و تمامی اسناد مالی به شیوه مکانیزه انجام می شود. انتظار می رود چرخه اطلاعات تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ تکمیل شود و این شرکت بتواند همسو با شرکت های بزرگ دنیا به شکل هوشمند برای تصمیم سازی اقدام کند و از ابزار روز برای هدایت مجموعه بهره گیرد.

انتهای پیام