ترامپ و وکلا به جلسه حساس استیضاح مجلس نمایندگان نمی روند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از  نیویورک تایمز ، در پی شروع مرحله دوم و حساس فرایند استیضاح ترامپ، مشاور کاخ سفید در نامه ای به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد : ترامپ و وکلا به دلیل شرایط غیر منصفانه در جلسه چهارشنبه تحقیقات مجلس نمایندگان کنگره حضور نخواهند یافت .

وی ادامه داد :برگزاری دومین جلسه استماع ترامپ بدون هماهنگی بوده و با حضور ترامپ در اجلاس ناتو در لندن تداخل خواهد داشت. زمان بندی جلسات استماع بدون شک عمداً ترتیب داده شده تا با سفرهای بین المللی ترامپ تداخل داشته باشد.

طبق این نامه، دعوتنامه کمیته قضایی، فرصت کافی به دولت برای آماده شدن نمی دهد و اطلاعاتی در مورد شواهد ارائه نمی کند و همه شاهدان ظاهرا جملگی دانشگاهی و شامل شاهدان حقایق نیستند. ( شاهد حقایق کسی است که اطلاعات خود در مورد رویدادها را ارائه می کند در حالی که شاهد متخصص با ارائه برداشت ها به قاضی کمک می کند.)

جلسه استماع روز چهارشنبه ، نقطه شروع مرحله دوم تحقیقات استیضاح است که قبلا در کمیته اطلاعاتی مجلس جریان داشت. موضوع تحقیقات هم گفت و گوی تلفنی ۲۵ ژوئیه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین است که وی خواسته بود درباره جو بایدن و پسر تحقیق کند. جو بایدن هم اکنون پیشتاز رقابت ها برای کسب نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و پسر وی زمانی که معاون ترامپ عضو هیات مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین بود.

تحقیقات سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که آیا ترامپ با خودداری از انتقال کمک نظامی به اوکراین سعی کرده بود برای اعلام این تحقیقات به اوکراین فشار آورد یا نه؟

انتهای پیام