پیشنهاد عبده تبریزی برای تامین مالی ۴ هزار میلیاردی درآمد ۳۰ درصدی از بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سهام انرژی، حسین عبده تبریزی در نشست معرفی پروژه های مهم صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی گفت: در بودجه ۹۹ دولت با سیاست حفظ ارز ۴۵۰۰ تومانی و عدم افزایش قیمت آب و برق با کسری بودجه مواجه می شود. یکی از دستاوردهای بانک مرکزی کنترل تورم نقطه به نقطه است که با این رویکرد در بودجه  و محدودیت منابع لازم می شود تا تامین مالی پروژه ها مهمتر از قبل دیده شود.

وی افزود: حل تامین مالی صنعت نفت با توجه به محدودیت های بین المللی، نیازمند مدل تامین مالی داخلی است و پروژه های صنعت نفت در بازار سرمایه، مهمترین پروژه ها در کوتاه مدت است. بورس کشش تامین مالی پروژه هایی تا حدود چهار هزار میلیارد تومان در صنعت نفت را دارد .

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش مسکن در بن بست جدی قرار  گرفته، گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران، قیمت اسمی مسکن کاهش پیدا کرده اما قدرت خرید وجود ندارد و خرید خانه از توان ۹۵ درصد مردم در مرکز استان ها خارج است. اگر هم قیمت زمین ده برابر شود یک شغل ایجاد نمی شود .

عبده تبریزی ادامه داد: ابزار های مالی در صنعت نفت می تواند اوراق با درآمد ثابتی به بازار با سود ۳۰ درصد عرضه کند البته باید این مهم با نظامات بانک مرکزی هماهنگ باشد.

انتهای پیام