ساختار نظارت سازمان بورس بر ناشران تغییر کرد / همه 678 شرکت در سه گروه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید محمد علیزاده با اعلام رویکرد جدید هیات مدیره سازمان بورس برای ایجاد اصلاحات و پاسخ به نیازهای روز شرکت ها و فعالان  به بورس پرس گفت : در پی توسعه بازار سرمایه و گستردگی همه جانبه و افزایش تعداد شرکت ها و حجم معاملات و .... و بعد از تفویض برخی اختیارات به بورس و فرابورس ، ساختار مدیریت نظارت بر ناشران تغییر کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از این ، همه ناشران تحت نظارت دو اداره بر نظارت بورسی و فرابورسی بودند اما از شنبه همه شرکت ها فارغ از اینکه در بورس یا فرابورس و بازار پایه حضور دارند و ثبت شده نزد سازمان باشند در سه دسته ناشران گروه مالی و خدماتی ، ناشران گروه شیمیایی و غذایی و ناشران گروه صنعتی و معدنی دسته می شوند .

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که این علت محدود کردن شرکت ها به این سه دسته چیست و هر گروه شامل چند شرکت بوده و توسط چه افرادی نظارت خواهند شد به بورس پرس توضیح داد: دلیل این دسته بندی ، هم سنخ کردن شرکت ها و طبقه بندی با هدف تمرکز بیشتر بر نظارت است .

علیزاده افزود: گروه ناشران مالی و خدماتی از جمله همه بانک ها ، بیمه ها ، شرکت های واسطه گری مالی و لیزینگ شامل حدود 197 شرکت ، گروه شیمیایی و غذایی 224 شرکت و ناشران گروه صنعتی و معدنی 257 شرکت بوده که مسئولین این سه گروه هم به ترتیب حمید روشن قلب، ولی الله جعفری و علی‌اکبر خادم  هستند.

وی ادامه داد: در کنار این سه گروه ، اداره نظارت بر حسابرسان معتمد و گزارشگری مالی هم وجود دارد که با مسئولیت میثم قاسمی اداره می شود.

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره مزایای ترکیب جدید ساختار هم توضیح داد : در وضعیت جدید کلیه شرکت‌های تحت نظارت فارغ از اینکه در بورس یا فرابورس یا در بازار پایه درج شده باشد، تحت نظارت یک اداره قرار دارد و رویه های نظارتی یکسانی در خصوص آنها اعمال می شود . ضمن آنکه در ساختار جدید، فرآیند تهیه گزارش در خصوص یک صنعت و استفاده از آنها در انجام وظایف نظارتی با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.

به گفته علیزاده ، ترکیب جدید ساختار مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس ، طی ابلاغیه ایی به همه شرکت ها اطلاع داده  شده و صابر جعفروند مدیر اداره سابق نظارت بر ناشران فرابورسی هم بعد از چند سال تلاش مجدانه به عنوان رئیس اداره مبارزه با پولشویی سازمان بورس منصوب شد .

ساختار سازمانی جدید مدیریت نظارت بر ناشران

انتهای پیام