گزارشی جالب از تغییر جست‌ و جوی مردم ایران در گوگل بعد از گرانی بنزین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسپا ، طی 15 روز گذشته و بعد از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، میزان کلمات پر جست‌وجوی مردم ایران در گوگل تغییرات چشمگیری کرد و برخی موضوعات مانند سایت درخواست یارانه و سبد حمایت معیشتی، گرانی بنزین، اعتراض به گرانی بنزین، یارانه و اعتراضات امروز در ایران در اولویت جست‌وجو و بررسی در اینترنت قرار گرفته‌اند.

اگرچه بالاترین میزان جست‌وجوی عبارات مرتبط با بنزین در ۲۴ آبان همزمان با شروع اجرای طرح بود اما به دلیل عدم دسترسی مردم به گوگل در هفته اول اجرای طرح ، جست‌وجوهای ایرانیان طی یک هفته اخیر (۲  الی ۹ آذر) بررسی  شده است.

عبارت بنزین در صبح روز یکشنبه ۳ آذر بالاترین میزان جست‌وجو را داشت و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، زنجان و مرکزی بالاترین میزان جست‌وجوی عبارات مرتبط با بنزین را داشتند.

یارانه بنزین، سهمیه بنزین، قیمت بنزین، گرانی بنزین و بنزین وانت ، عبارات مرتبط با بنزین بوده‌اند که بیشترین میزان جست‌وجو در گوگل را بین مردم داشتند.

یارانه بنزین که به‌عنوان پرجست‌وجو‌ترین عبارت مرتبط با بنزین طی هفته گذشته بود، جست‌وجوی عباراتی چون اعتراض به یارانه بنزین، واریز یارانه بنزین و ثبت یارانه بنزین را به همراه داشت که طی هفته گذشته درخصوص یارانه بنزین بین جست‌وجوهای ایرانیان آمار بالایی داشته‌اند. جست‌وجوی بنزین وانت از عباراتی بوده که از ۵ آذرماه رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام