موضع وزیر ارشاد درباره شمول معافیت‌ مالیاتی هنرمندان معروف

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اصغر کاراندیش با اشاره به مشخص نشدن تکلیف معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در قانون مالیات‌های مستقیم سال آینده‌ پس از گذشت 10 روز از نامه‌نگاری به وزیر ارشاد گفت: هنوز پاسخ مکتوب یا غیر مکتوبی به خواسته وزارت ارشاد مبنی بر ابقای معافیت مالیاتی اهل فرهنگ داده نشده است.

وی افزود: با دستور نوبخت برای باقی‌ماندن 100 درصدی معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در لایحه بودجه 99 اگر در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم این معافیت درج نشود و در دولت تصویب و به تصویب مجلس نیز برسد،‌ لازم‌الاجرا است و کاری نمی‌توان کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به انتقادات چند روز اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و بازیگران با دستمزدهای میلیونی گفت:‌ شب گذشته در گفت‌ و گویی با برنامه 20:30 در این‌باره مواردی را مطرح کردم، اما عجالتاً باید بگویم که 273 نوع فعالیت را که از وزارت ارشاد مجوز دارند از پرداخت مالیات معاف کردیم. در این بازه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، رسانه‌ای، دیجیتالی، هنری، سینمایی، خوانندگی و بازیگری هم گنجانده شده است.

کاراندیش ادامه داد:‌ در بین بازیگران و خوانندگان تعداد بسیار اندکی هستند که دستمزدهای بالایی می‌گیرند و کار زیاد در سال انجام می‌دهند اما عمده و اکثریت قریب به اتفاق درآمد آنچنانی ندارند، اگر قرار باشد این دو قشر را از مالیات معاف کنیم،‌ باز هم عدالت برقرار نشده است.موضع وزارت ارشاد مشخص است. در نظر است با بررسی کسانی که در سال از سقف مشخصی بیشتر درآمد دارند‌ را از شمول این معافیت خارج کنیم. از آنجایی که تمام معاف‌ شدگان در موعد مقرر باید اظهارنامه مالیاتی پرکنند‌، قابل کنترل بوده و می‌توان درآمدها را مشخص کرد.

وی گفت:‌ نمی‌توانیم به دلیل تعدادی از سلبریتی‌ها تمامی جامعه بازیگران و خوانندگان را که ممکن است در سال حتی یک کنسرت برگزار یا یک فیلم بازی نکنند‌، معاف کنیم.حدود 10 روز پیش در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار برگزاری جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی شدیم که تاریخ برگزاری هنوز تعیین نشده است‌. در این جلسه قطعاً درباره عدم معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با درآمدهای بالا صحبت خواهیم کرد،‌ موضع وزیر ارشاد این است که بازیگران و خوانندگان با درآمد بالا از معافیت بهره‌مند نشوند.

انتهای پیام