گزارشی ۳۰۰ صفحه ای از اتهامات ترامپ در آستانه دور دوم تحقیقات استیضاح

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی ، در آستانه آغاز دور دوم تحقیقات استیضاح ترامپ، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بعد از دو ماه تحقیق و تفحص و جلسات متعدد با انتشار گزارشی ۳۰۰ صفحه ای ، ترامپ را متهم کرد که در مورد اوکراین منافع شخصی را بر منافع ملی ارجحیت داده است.

همچنین این گزارش که امروز به کمیته قضایی مجلس نمایندگان ارسال می شود، وی را به اجرای کارزار کارشکنی بی سابقه در مسیر تحقیقات استیضاح متهم کرد اما به طور صریح خواهان استیضاح نشده است.

دموکرات ها در حال جمع آوری مدارک و مستنداتی هستند تا ثابت کنند ترامپ در تابستان سال جاری با تعلیق کمک های نظامی به اوکراین بر رئیس جمهور جدید این کشور فشار آورده تا درباره رقیب انتخاباتی احتمالی جو بایدن و پسر ، تحقیقات قضایی به راه بیندازد.

طبق گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ، این نقشه ترامپ)، سیاست آمریکا در برابر اوکراین و امنیت ملی را به نفع دو تحقیقات با انگیزه سیاسی که می توانست به کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری وی کمک کند، تضعیف کرد.

در این میان ترامپ که برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به لندن سفر کرده ، دیروز این گزارش را بسیار غیرمهین پرستانه خواند.

انتهای پیام