رکورد جدید شاخص بعد از دو ماه انتظار و پیش بینی + ورود به کانال ۳۳۱ هزار تایی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز انتظار فعالان بازار برای عبور شاخص کل از خط مقاومت 329 هزار تایی به پایان رسید و این متغیر مهم بعد از چند ماه سیر نزولی و سپس بازپس گیری کانال های از دست رفته ، قادر به ثبت رکورد جدیدی شد .

براساس این گزارش، دو ماه پیش و 13 و 21 مهر بود که شاخص بورس برای لحظاتی در اعداد بیش از 330 و 329 هزار واحدی ثبت شد اما نتوانست این رکوردها را حفظ  کند و به دلایل مختلفی از جمله لزوم اصلاح و استراحت ، عرضه های سنگین حقوقی ها ، رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران مخصوصا" سهم اولی ها ، جنگ تجاری آمریکا و چین و نوسان قیمت های جهانی محصولات ، مسائل سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی و... تا 299 هزار و 700 واحد ( 29 مهر ) هم سقوط کرد.

اما با توجه به اثر عواملی چون رشد روزهای اخیر قیمت دلار ، مشخص شدن برخی از متغیرهای بودجه سال آینده ، رکورد بازار های رقیب ، انتشار گزارش های عملکرد میان دوره ایی و تولید و فروش مثبت اکثر شرکت ها ، ارزنده بودن اغلب سهام ، در پیش بودن انتخابات مجلس در اسفند و همچنین ریاست جمهوری آمریکا ، تحلیل های تکنیکال مثبت شرکت ها و... زمینه رشد قیمت ها و شاخص فراهم شد تا بعد از گذشت دو ماه ، رکورد جدیدی ثبت شود .

به این ترتیب ، در حالی دیروز دماسنج بازار سهام از نیمه کانال 27 هزار تایی هم عبور کرده بود که امروز با اضافه کردن بیش از 3600 واحد ، وارد کانال جدید و ثبت رکورد تازه ایی شد تا تحلیل گران به فتح قله بالاتر و حتی تا 360 و 400 هزار واحدی امیدوار تر باشند.

این رویداد با اثر مثبت 378 تا 165 واحدی بانک ملت ، فولاد مبارکه ، گل گهر، ملی مس، چادرملو و فولاد خوزستان رخ داده و انتظار می رود در ادامه بازار امروز بیشتر شود و طی روزهای آینده در صورت نبود اخبار منفی ادامه یابد.

انتهای پیام