مرکز آمار فروشنده برخی داده ها و اطلاعات شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید عباسی مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل مرکز آمار ایران در رابطه با اخبار منتشره مبنی بر فروش آمار‌ها توضیح داد: تولید آمارها با استفاده از بودجه عمومی انجام می‌شود و عرضه آن رایگان و بدون مطالبه هزینه‌ای از طریق درگاه ملی آمار در دسترس قرار می‌گیرد.

بر این اساس، مجموعه نتایج طرح‌های آماری در قالب انواع فایل، گزارش و چکیده، داده‌های خام و سری‌های زمانی با رعایت اصول محرمانگی در درگاه ملی آمار منتشر و به‌ صورت رایگان به کاربران عرضه می‌شود .

طبق مصوبه ۲۹ تیر ۹۸ هیات وزیران و ماده ۷۰ قانون وصول برخی درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، مرکز آمار ایران موظف است در قبال ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آماری، نقشه‌ها و نشریات آماری، هزینه‌های این گونه خدمات را براساس تعرفه مصوب اخذ و درآمد آن را به خزانه کشور واریز کند.

قبلا نیز کاربران با مراجعه مستقیم به واحد اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران، انواع نشریات چاپی و الکترونیکی و نیز بسته‌های اطلاعاتی سفارشی را خریداری می‌کردند.

در راستای توسعه دولت الکترونیک با راه‌اندازی سامانه خدمات اطلاع رسانی آماری، کاربران می‌توانند بدون مراجعه حضوری و صرف زمان و هزینه به روش کاملا الکترونیک بر بستر اینترنت، خدمات آماری مورد نیاز را در ازای پرداخت هزینه بنا بر تعرفه مصوب دریافت کنند.

بزودی داده‌های خام طرح‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز همچون طرح‌های نیروی کار و هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی در درگاه ملی آمار به‌صورت رایگان عرضه می‌شود و برای گسترش فرهنگ استفاده از آمارهای رسمی با کیفیت و منطبق با نیاز‌های کاربران، کاهش یا حذف تعرفه‌های خدمات آماری نیز در دستور کارمرکز آمار ایران قرار دارد.

انتهای پیام