تفاهم نامه ایران خودرو با شرکت ملی پخش امضا شد/ برآورد تولید روزانه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی در مراسم تفاهم نامه با شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی از آمادگی کامل ایران خودرو برای توسعه ظرفیت تولید محصولات با موتورهای گازسوز و‌ کم مصرف خبر داد و گفت: تولید و عرضه محصول ون وانا با موتور گازسوز ای.اف.7 از اقدامات موثر در کاهش آلایندگی ها بوده و این محصول از نظر اقتصادی، امکانات و کیفیت صرفه بالایی برای مصرف کننده دارد .

وی استفاده از سوخت گاز درحمل و نقل نیمه سنگین و سنگین را از دیگر نیازهای جامعه برشمرد و ادامه داد: اقدامات اولیه در این زمینه آغاز شده و با توجه به تجربه بخش سواری در این بخش نیز می‌توان دستاوردهای قابل توجهی را کسب کرد . 

این مقام مسئول افزود : ایران خودرو ، توان تولید روزانه 400 دستگاه خانواده سمند، 405 و پارس و وانت آریسان دوگانه سوز را برای ناوگان حمل نقل شهری و عمومی دارد که این میزان ، قابل افزایش به روزانه 800 دستگاه است .

مقیمی ادامه داد: ‌"خودرو" قادر به تامین نیاز کل ناوگان تاکسیرانی به خودروهای دوگانه‌سوز بوده و تمام امکانات را در این زمینه بسیج کرده و هیچ گونه مشکلی از نظر تامین و قطعات تولید خودروهای دوگانه سوز ندارد. در صورت تامین منابع مالی از سوی مسئولان ، ایران خودرو آماده عرضه تاکسی‌های دوگانه‌سوز به ناوگان حمل نقل عمومی است که منطبق با استانداردهای روز جهانی تولید می‌شود.

 علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی بر کمک بلا عوض 6 هزار و 500 میلیارد تومانی از محل صرفه جویی تولید خودروهای گازسوز و یا تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز گفت: این کمک به خودروهای عمومی شامل تاکسی های سدان،‌ ون،‌ وانت ها و مسافربرهای شخصی اختصاص خواهد یافت .

براساس این گزارش، طبق این تفاهم نامه ، ایران خودرو در مرحله اول اقدام به جایگزینی 10 هزار ون فرسوده با ون وانا با موتور پایه گازسوز ای.اف.7  خواهد کرد که این تعداد براساس خواست متقاضیان قابل افزایش است.

انتهای پیام