درخواست عرضه اولیه سهام شرکتهای غیربورسی/ سرمایه گذاری در بورس حلال است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی آقا محمدی در جریان برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور گفت: سهام عدالت باید به دست مردم برسد و طبق سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب ، قادر به اعمال مالکیت در دو نوع دخل و تصرف مدیریت باشند .

وی با اشاره به اینکه راهی برای تغییر سیاست اعلامی وجود ندارد، افزود: در میان شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت ، برخی غیر بورسی هستند که باید سهام این گروه عرضه اولیه شود . در این میان بورس نسبت به دیگر بازارها ، دارای بازدهی مناسب بوده و از سال 90 تاکنون سالیانه بیش از 30 درصد بازدهی داشته که در دیگر بازارها ، چنین بازدهی نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ورود مردم به بورس از جمله اصول اساسی است که باید در این بازار حضور داشته باشند و به هیچ عنوان نباید شاهد بورس اقلیتی بود. اگر ۵۰ میلیون نفر از جمعیت مردم جزو سهامداران بازار سرمایه باشند این بازار بزرگتر خواهد شد.

آقا محمدی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حلال است و این بازار کمک کننده به تولید و توسعه اقتصاد خواهد بود و مانند اغلب بازارها نیست که با سود همراه باشد اما ضرر و زیانی را برای برخی از افراد ایجاد کند.

وی افزود : در مجلس، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی ، همدلی مناسبی وجود دارد و انتظار می‌رود سال ۹۸ ، سال واگذاری سهام عدالت به مردم باشد و تا پایان سال عملی شود .

انتهای پیام