املاک مازاد بانکها ماه آینده در بورس عرضه می شود / بانک برتر در فروش دارایی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس مرادپور با بیان اینکه حکم واگذاری املاک مازاد بانک ها ، اردیبهشت 94 و در قالب ماده 16 و 17 قانون رفع موانع تولید توسط مجلس تصویب شده به رادیو گفت : در حالی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، مازاد اموال تملیکی بانکها باید حداکثر طی دو سال به فروش برسد که زمینه عرضه املاک مازاد بانک ها از طریق بورس کالا فراهم شده و طی یک ماه آینده عملی می شود .

وی ادامه داد: مذاکرات متعددی هم با سازمان بورس انجام شده و انتظار می رود طی یک ماه آینده عملی شود. این اموال شامل سهام شرکت ها و املاک مازاد بانک ها بوده که باید سالانه 33 درصد به فروش برسند. تا قبل از حضور دژپسند ، 8 هزار میلیارد تومان و طی یک سال اخیر 11 هزار میلیارد تومان از اموال هم به فروش رسیده است .

این مقام مسئول افزود: وزارت اقتصاد همه اطلاعات املاک مازاد بانکی را در یک سامانه قرار داده تا فعالان برای خرید اقدام کنند. در این میان هر چند بانک ها برای فروش اموال مجبور به دریافت 20 درصد نقد و باقی سه ساله هستند که  طی روزهای آینده این اجازه را به بانکها بدهیم که این کار را با دریافت پیش پرداخت کمتر و حتی از دم قسط انجام دهند.

مرادپور ادامه داد : اموال مازاد حداقل 13 بانک دولتی و خصوصی شده چند بار به مزایده گذاشته شده و بانک ملت از آبان تا سال جاری با فروش 5.6 هزار میلیارد تومانی در صدر بانک ها ایستاده است . دو بانک بورسی صادرات و تجارت قادر به فروش 2.5 و 1.8 هزار میلیارد تومانی شده اند. بانک ملی هم با 4.3 هزار میلیارد تومان در میان بانک های دولتی اول بوده و بانک های رفاه 1.4 هزار میلیارد تومان ، کشاورزی سپه 900 و مسکن هم 700 میلیارد تومان از اموال مازاد را فروخته اند .

انتهای پیام