فهرست ۱۲ اقتصاددانی که نامزد انتخابات مجلس شدند / حضور وزیر اسبق

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،  از مجموع حدود 16 هزار ثبت نام‌کننده انتخابات مجلس ، 12 اقتصاددان و چندین نفر از کارشناسان مرتبط با حوزه‌های مختلف اقتصادی دیده می‌شود .

الیاس نادران: فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه کلرمون فرانسه و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بود.

محمدرضا پورابراهیمی: دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است. وی سابقه نمایندگی مردم کرمان در مجلس نهم و دهم را دارد.

احسان خاندوزی: اقتصاددان و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس  از سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.

غلامرضا مصباحی مقدم : فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد و دکتری فقه و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) وی نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم بود.

شمس‌الدین حسینی : فارق التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات است و از سال‌ها پیش به سمت استادی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درآمد. حسینی همچنین در سال‌های 87 تا 92 وزیر اقتصاد بوده است.

میثم پیله‌فروش: فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکتری اقتصاد از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی که پیش‌تر مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

حسین راغفر: فارق التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه اسکس انگلستان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا که معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال‌های 82 تا 83 از مهمترین سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.

صادق خلیلیان: فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد کشاورزی ،مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است .معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی در سال‌های 84 تا 88 و وزیر جهاد کشاورزی در سال‌های 88 تا 92 مهم‌ترین سمت‌های اجرایی خلیلیان بوده است.

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی: وی در کنار طی کردن دروس حوزی فارق التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و  نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم و دهم است.

امیر سیاح: فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی ارشد علوم اقتصاد از دانشگاه تهران و دکتری مدیریت استراتژیک دانشگاه دفاع ملی است. از سوابق وی می‌توان به مدیریت گروه مطالعات محیط کسب و کار در مرکز پژوهش‌های مجلس و سردبیری برنامه‌های اقتصادی در صدا و سیما اشاره کرد.

محمود بهمنی: فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی، اقتصاد و بانکداری در مقطع کارشناسی است. وی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، دبیر کل بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی در سال‌های 1387 تا 1392 و نماینده مردم ساوجبلاغ بود.

محمد هادی سبحانیان : فارق التحصیل اقتصاد از دانشگاه تهران در مقطع دکتری و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی است. در سوابق سبحانیان نیز مدیریت دفتر برنامه و بودجه در مرکز پژوهش‌های مجلس مشاهده می‌شود.

مالک شریعتی: اقتصاد نخوانده اما پژوهشگر و کارشناس انرژی و دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک سیستم‌های انرژی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و در پژوهشگاه نیرو مشغول به فعالیت است.

مقداد همتی: وی نیز اقتصاد نخوانده اما از کارشناسان بخش مسکن محسوب می‌شود. کارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد و در مقطع دکترای همین رشته در دانشگاه علم و صنعت تحصیل می‌کند. وی مشاور سابق وزیر راه ، طراح و نماینده تام الاختیار وزیر در مسکن مهر و دبیر سامانه املاک و مستغلات کشور بود.

انتهای پیام