معاملات مشکوک شرکت ورشکسته ، ۸ نماد فرابورسی و ۶ شرکت بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دیروز بازار سهام ، شاخص بعد از نزول حدود 2500 واحدی اول وقت با بهبود شرایط مواجه و به کاهش 47 واحدی بسنده کرد و در عدد 339 هزار و 386 واحدی جا خوش کرد.

حجم معاملات بورس نیز هر چند نسبت به روزهای قبل کاهش یافت و به 1.9 هزار میلیارد تومان رسید اما باز از وضعیت مناسبی برخوردار و حکایت از ادامه اقبال دارد. در فرابورس هم بالغ بر 235 میلیارد تومان جابجا شد و بیشترین حجم داد و ستدها هم به بانک های تجارت و صادرات با 342.4 و 183.2 میلیون سهم و تاپیکو با 103.2 میلیون سهم تعلق داشت.

در این میان طبق اطلاعات منتشره پردازش اطلاعات مالی مبنا ، 15 شرکت با داد و ستد 9 تا 4 برابری نسبت به میانگین یک ماهه ، مشمول معاملات مشکوک و متفاوت شده اند.

این گروه شامل سرمایه گذاری فلات ایرانیان ، تبرک ، پتروشیمی گلستان ، لاستیک سهند ، لیزینگ ایرانیان، تراکتورسازی، تجهیزات سدید ، کشت و صنعت پیاذر ، سرمایه گذاری سبحان ، تامین مسکن جوانان ، سیمان فارس ، پتروشیمی تخت جمشید، بیمه سینا ، سیمان بهبهان و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان هستند.

از جمله نکات جالب این گروه ، حضور دوباره شرکت لغو پذیرش شده ، عدم اظهارنظر و ورشکسته تجهیزات سدید بعد از چند روز غبیت و همچنین صف خرید 14 نماد و به جز سرمایه گذاری سبحان و همچنین افزایش تعداد شرکت های فرابورسی به 9 نماد "فلات، تبرک ، شستان ، فسدید ، وسبحان، ثجوان ، شجم ، وسین و سدبیر" است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.