برنامه افزایش سرمایه ۳۸۱ درصدی سهم بازار پایه ایی + صدور مجوز شرکت بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مهندسی مرآت پولاد از برنامه افزایش سرمایه 381 درصدی از دو محل و بیسکویت گرجی از صدور مجوز افزایش سرمایه 22 درصدی و آمادگی برگزاری مجمع فوق العاده خبر دادند.

براین اساس، مهندسی مرآت پولاد در نظر دارد سرمایه فعلی را از 12.5 به 60.5 میلیارد تومان برساند. تامین مالی "تپولا" درصورت موافقت سازمان بورس از دو محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا صرف اصلاح ساختار مالی وکاهش ریسک مالی، خروج ازشمول ماده 141 قانون تجارت، کاهش اتکاپذیری جریانات نقدی به تسهیلات مالی دریافتی و کاهش هزینه مالی، بهبود سرمایه درگردش و تقویت جریانات نقدی در پشتیبانی خط تولید، کاهش ظرفیت خالی تولید، کاهش زیان انباشته موجود و بهبود نسبت مالکانه و رقابت پذیری شرکت در بازار سرمایه شود.

بنابراین گزارش، این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس در جریان معاملات امروز با رشد 1.9 درصدی قیمت و صف خرید روبرو شده است.

همچنین بیسکویت گرجی که درخواست افزایش سرمایه 122 درصدی داده بود،توانست فقط مجوز 22 درصد از این تامین مالی را دریافت کند تا سرمایه فعلی را از 24.5 به 30 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "غگرجی" که طی معاملات امروز با افت اندک قیمت روبرو شده از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف تکمیل و توسعه خطوط تولیدی و تامین سرمایه در گردش منظور می شود.

انتهای پیام