بانک ملت پرچمدار واگذاری اموال مازاد بانکها شد/ برنامه عرضه املاک در بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس مرادپور درخصوص اینکه کدام بانک ها در حوزه واگذاری اموال مازاد پیشتاز هستند به رادیو گفت: همه اموال مازاد بانک ها و حداقل ۱۳ بانک دولتی و خصوصی شده به کرات به مزایده گذاشته شده اما بانک ملت از آبان سال گذشته تا سال جاری ۵.۶ هزار میلیارد تومان از املاک و سهام را واگذار کرده است.

وی افزود: بانک ملی ۴.۳ هزار میلیارد تومان، بانک صادرات ۲.۵ هزار میلیارد تومان، بانک تجارت ۱.۸ هزار میلیارد تومان، بانک رفاه ۱.۴ هزار میلیارد تومان، بانک کشاورزی و سپه هر کدام ۹۰۰ میلیارد تومان و بانک مسکن هم ۷۰۰ میلیارد تومان از اموال مازاد را به فروش رسانده اند.

این مقام مسئول از مذاکرات متعدد این وزارتخانه با بورس و فراهم شدن زمینه عرضه املاک مازاد بانک ها از طریق بازار فرعی بورس خبرداد و افزود: این کار احتمالاً ظرف یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

مرادپور ادامه داد: تملیک آخرین گزینه بانک ها است. بانک به عنوان وکیل سپرده گذار باید بهترین بازدهی را در قانون عملیات بانکداری بدون ربا و سایر مقررات موضوعه، کسب کند و به مشتری بپردازد. حال اگر اموال بلوکه شود و به بانگ برنگردد گردش مالی بانک خدشه دار خواهد شد لذا واگذاری اموال به نفع بانک خواهد بود.

انتهای پیام