ادعای زنده ماندن چند خدمه کشتی سانچی صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهرام فرحبد در واکنش به شایعه زنده ماندن برخی خدمه کشتی سانچی به صدا و سیما گفت: این کشتی ۱۶ دی ۹۶ بعد از تصادف با کشتی چینی و آتش ۸ روزه غرق شد و متاسفانه ۳۲ نفر از خدمه که دو نفر غیر ایرانی بودند جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در همان روز اول حادثه، گروه ها اضطراری در شرکت ملی نفت کش تشکیل شد . در آن زمان کشتی‌های ایرانی تحت پوشش بیمه‌های درجه یک بین المللی بودند و بلافاصله ۱۲ سازمان و شرکت تخصصی بین المللی از طرف کلوپ (لندن) P&I درگیر حادثه شد و براساس قرارداد‌ها، خسارت تعیین و پرداخت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: دریافت غرامت منوط به انحصار وراثت است و تاکنون از ۳۰ نفر جانباختگان، غرامت ۲۲ نفر و شامل ۱۰۴ هزار دلار تا ۱۴۳ هزار دلار به خانواده‌های جانباختگان پرداخت شد. ۲.۵ میلیون دلار خسارت به خانواده‌های جانباختگان کشتی سانچی پرداخت شده و خانواده ۱۰ جانباخته دیگر به امید انکه آنها زنده هستند، برای دریافت غرامت اقدام نکرده اند.

فرحبد افزود: احتمال زنده بودن افراد در کشتی صفر است. علاوه بر شرکت‌های مطرح خارجی، کارشناسی دقیق و فنی توسط کارشناسان خبره داخلی هم صورت گرفته و شبیه سازی حادثه و شدت اتش مورد بررسی کارشناسان داخلی قرار گرفت. دریای چین یکی از دریا‌های پر خطر است که طی ۱۰ ساله حدود ۱۵۰ حادثه رخ داده است.

وی با رد ادعای برخی خانواده‌ها درباره زنده ماندن چند خدمه توضیح داد: ادعای تماس‌های مشکوک یا اینکه در برخی از رسانه‌ها ادعای اینکه برخی از خدمه از قایق نجات استفاده کردند، درست نیست. تمام استدلال ها فنی بوده و شایسته است افراد متخصص درباره این حادثه نظر دهند. تمام سعی هم بر پیدا کردن پیکر جانباختگان است اما براساس نظر کارشناسان داخلی و خارجی امکان پیدا کردن پیکر جانباختگان وجود ندارد. چرا که کشتی در عمق ۱۱۵ متری کف دریا است و ارتفاع ۲۸ متری کشتی در عمق دریا به ۱۳ متر رسیده است .

انتهای پیام