رشد اقتصادی سال آینده چین 6 درصد تعیین شد / افزایش دو برابری تولید ناخالص داخلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، چین قصد دارد رشد اقتصادی 2020 را از محدوده 6 تا 6.5 درصدی سال جاری به 6 درصد کاهش دهد.  این هدف در جلسه سالانه مجلس (اوایل مارس ) اعلام می شود و سران ارشد قول داده اند سیاست های اقتصادی را ثابت نگه دارند و تلاش ها برای تحقق اهداف افزایش یابد.

در این میان هر چند حمایت از رشد اقتصادی در برنامه های رهبران چین بوده اما هزینه سنگین ناشی از رونق صنایع خصوصی باعث فشار برای برخورد با خطرات بدهی شده است .

براساس این گزارش، سال آینده برای حزب کمونیست که برنامه دو برابر کردن تولید ناخالص داخلی و دستمزدها را دارد ، بسیار حساس بوده اما به نظر می رسد رشد اقتصادی حدود 6 درصد برای رسیدن به این هدف کافی باشد .

طبق گفته منابع، دولت قصد دارد سرمایه گذاری در زیرساخت ها را با اعطای مجوز به دولت های محلی برای صدور اوراق قرضه مخصوص بیشتر در سال آینده تقویت کند ولی در این صورت فضای کمی برای کاهش مالیاتی باقی خواهد ماند.

کسری بودجه سالانه احتمالاً از 2.8 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری تا 3 درصد افزایش می یابد.

دولت های محلی اجازه خواهند داشت اوراق قرضه مخصوص را با ارزش 3 تریلیون یوان (426.20 میلیارد دلار) در 2020 منتشر کنند تا بتوانند هزینه پروژه های زیرساختی را تامین کنند.

بانک مرکزی احتمالاً سیاست تشویق به وام دادن و هزینه های پایین تر سرمایه گذاری شرکتی را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام