قیمت جهانی نفت ۶۵ دلار و ۳۱ سنت شد / تغییر پیش بینی دو بانک آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در پی توافق تجاری بین آمریکا و چین و امیدواری به افزایش تقاضا ، قیمت نفت علیرغم افت اندک همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 3 سنت کاهش به 65 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت آمریکا هم 4 سنت افت داشت و به 60 دلار و 17 سنت رسید.

بر اساس توافق تجاری ای که هفته گذشته اعلام شد واشنگتن بخشی از تعرفه ها علیه کالاهای چینی را کاهش و در مقابل چین نیز خرید محصولات کشاورزی، تولیدی و فرآورده های نفتی از آمریکا را در طی 2 سال آینده حدود 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

تحلیلگران بانک ای ان زد اعلام کردند: اگر چه بر اساس توافق تجاری پکن و واشنگتن ، بخش عمده تعرفه ها پابرجا باقی می ماند اما می تواند نقطه عطفی برای اختلافات تجاری طرفین محسوب شود.

لری کودلوف مشاور ارشد کاخ سفید هم گفت: توافق تجاری مرحله اول اول تکمیل شده و صادرات محصولات آمریکایی به چین دو برابر خواهد شد. با این حال توافق هنوز امضا نشده و چند مقام چینی گفته اند موضوع متن توافق بسیار حائز اهمیت است و باید اصطلاحات به گونه ای به کار رود که موجب افزایش مجدد تنش و اختلافات نشود.

در همین حال، دو بانک آمریکایی گلدمن ساکس و جی پی مورگان در پیش بینی ها از قیمت نفت برای سال آینده تجدید نظر کرده و آن را افزایش داده اند.

توافق تجاری آمریکا و چین و توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر تولید نفت از عوامل تقویت کننده چشم انداز تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی به شمار می رود.

انتهای پیام