ایران خودرو و سایپا و محصول مشترک تولید می‌کنند / ورود محصولات جدید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی از تحولی عظیم در حوزه خودروهای تجاری خبر داد و به اقتصاد آنلاین گفت: بزودی ون وانا با موتور ملی و دوگانه‌سوز که هیچ افت کیفیتی در توان موتور آن ایجاد نشده توسط ایران خودرو تولید خواهد شد. 

وی افزود: کارهای فنی موتور این خودرو انجام شده و در شرف نصب بر روی کابین است و بطور حتم این اقدام می‌تواند تحول اساسی در حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند. در مورد خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نیز مجموعه تحقیقات موتور را فعال کرده‌ و با حمایت وزارت نفت در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی خواهیم بود.

این مقام مسئول از کاهش تعداد خودروهای ناقص کف کارخانه خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه از شهریورماه تعداد خودروهای کف کارخانه از 67 هزار به 12 هزار دستگاه خودرو کاهش یافته و حدود 5 هزار خودرو نیز تک کسری است که ظرف چند روز آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد. 32 قطعه‌ وارداتی نیز داخلی‌سازی شده که هدف عدم تولید خودروی ناقص بود که خوشبختانه این اقدام تاکنون روند خوبی داشته است.

مقیمی با تاکید بر ضرورت تولید خودروهای جدید با نام و نشان ایرانی گفت: از این پس تلاش بر این است که خودروهای جدید با نام و برند ایرانی وارد بازار شوند که در این زمینه توسعه سمند ایرانی در دستور کار ویژه قرار دارد. به عنوان خودروساز هم پلتفرم و هم موتور و گیربکس خودرو را تولید می‌کنیم و به همین منظور تا قبل از پایان سال نمونه گیربکس‌های شش دنده دستی تولید خواهد شد و برای گیربکس‌های اتوماتیک نیز برنامه داریم.

وی از همکاری با سایپا جهت تمرکز بر ایجاد پلتفرم‌های مشترک خبر داد و گفت: قرار است خودروهای جدید از جمله پژو 301 را صرفا با برند ایرانی به بازار عرضه کنیم و علت تاخیر در تولید و عرضه این خودرو نیز همین موضوع است. با همت قطعه‌سازان داخلی تولید موتور با استاندارد یورو 5 آغاز شده و تا چند روز آینده با حضور معاون رییس جمهور رونمایی خواهد شد، همچنین در تیر ماه سال آینده تمام محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو 5 تولید می شوند.

مقیمی درخصوص قیمت‌گذاری دستوری نیز گفت: سازمان حمایت مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را برعهده دارد و تمام تمرکز به عنوان خودروساز صرفا تولید خودرو است. هدف ایران خودرو افزایش تیراژ و کاهش قیمت تمام شده است و در این راستا، تولید روزانه در شهریورماه از 900 به 1800دستگاه تاکنون افزایش پیدا کرده و قطعا تا پایان هفته جاری به تولید روزانه 2 هزار دستگاه خواهیم رسید.

انتهای پیام