پیش بینی هواشناسی: بارش برف و باران ۳روزه در ۱۰ استان/هشدار کولاک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌های برخی استان‌های شمالی کشور در پی وزش باد گرم جنوبی شدید خبر داد.

بر اساس این گزارش، دوشنبه برای سواحل دریای خزر افزایش دما و در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد گرم جنوبی شدید پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت تا پنجشنبه ادامه دارد و ممکن است خساراتی را به تأسیسات و زیرساخت‌ها وارد کند. لذا اتخاذ تمهیدات لازم جهت استحکام سازه‌های موقتی و به حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه توصیه می‌شود.

همچنین با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه باران،برف و وزش باد شدید موقتی در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، نیمه غربی کرمانشاه و پنجشنبه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و  برای ایلام و شمال خوزستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال ایلام و نیمه شمالی خوزستان رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی ، کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی و احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر و پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

انتهای پیام